DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Örülnek a pilóták a szigorúbb szabálynak

Ezentúl nem lesz elég épphogy elvenni a gázt dupla sárga zászlók hatálya alatt, a versenyzőknek megtiltották, hogy ilyenkor javítsanak időmérős körökön. Az F1-es pilóták örülnek, hogy tisztáztak egy kétértelmű szabályt.

Új szabályt hozott az FIA a Malajziai Nagydíj hétvégéjén, amely az időmérőn lengetett sárga zászlókra vonatkozik. A szezon során már több ellentmondásos eset történt a figyelmeztető jelzések hatálya alatt: Nico Rosberg így szerezte meg a pole-pozíciót a felszáradó Hungaroringen, legutóbb pedig Szingapúrban Sergio Perez kettős sárga zászló hatálya alatt jutott be a Q3-ba – a németet akkor nem büntették, a mexikóit igen. Az újraírt előírás most egyértelműen kimondja: dupla sárga zászló alatt a versenyző nem futhat erős kört, egyértelműen le kell lassítania.

„Charlie (Whiting) elmagyarázta, mi történt az utolsó versenyen, amikor Perez nem örült a büntetésének” – nyilatkozott Felipe Massa az Autosport lapnak, amely körbekérdezte a mezőnyt az új szabályozásról. „Azt mondta neki, lehet, hogy nem örülsz, de dupla sárga volt, te pedig megelőztél egy autót. Perez azzal érvelt, hogy az az autó lassan ment, de Charlie megmondta, tilos az előzés, hacsak a másiknak nincs defektje, problémája, vagy elhagyta a pályát. Ezután a legtöbb versenyzőt megkérdezték, és a többségük támogatta.”



„Most már mindenkire ugyanaz érvényes” – vélekedik Fernando Alonso. „Mindig nehéz mindenkivel igazságosnak lenni, attól függően, hogy a pálya melyik részén vannak, és hogy mikor kerül eléjük sárga zászló. Most már minden egyértelműbb.”

Sergio Perez, a változás tulajdonképpeni kiváltója is a megkérdezettek között volt: „Miattam tanultunk meg egy új dolgot, én tévelyedtem el legutóbb. De most már rendben, minden 100 %-ban egyértelmű, biztonsági szempontból ez volt a helyes döntés. Ezentúl ha dupla sárga zászlót látunk, egyszerűen felhagyunk a körünkkel. Elkerülhető lesz a következetlenség a stewardok döntéshozásában.”

„Mindannyian gyorsak akarunk lenni, de mindenekfelett a biztonságnak kell állnia” – mondta egy csapattag, Rob Smedley a Williamstől. „A versenyzők, csapatszemélyzet, bokszutcában levő emberek és önkéntesen dolgozó pályabírók érdekében. Nem tudhatod, hogy nincs-e a kanyarban egy pályabíró, aki egy autót ment, és nem is szabad úgy tenned, mintha tudnád. Végre nem kétértelmű a dolog, nem lehet megtenni, hogy 10 nanoszekundumra elemeled a gázt, és aztán megint nyomod. Ez veszélyes.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: