DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Új szabály: Dupla sárgánál nincs gyorskör

Úgy tűnik, az FIA-nak végre sikerült döntésre jutnia abban a Magyar Nagydíj hétvégéjén kirobbant kérdésben, hogy hogyan is ítélkezzen a gyorskörök felett, amikor az időmérőn sárga zászlókat lengetnek.

Az ügy időről időre persze mindig előkerült az évek során, hiszen a versenyzők a döntő fontosságú gyorsköreikben igyekeznek mindig csak minimálisan visszalassítani sárga zászlós jelzésnél, ezzel viszont felmerül a kérdés, hogy valójában mennyire tartották be a biztonságos haladás követelményeit.

sarga-zaszlo



Miután a Magyar Nagydíj hétvégéjén Nico Rosberg annak ellenére is megtarthatta pole-t érő körét, hogy a pálya egy pontján sárga zászlót lengettek előtte, a kérdés tisztázása égetővé vált. Charlie Whiting akkor úgy határozott, onnantól kezdve minden dupla sárga zászlót igénylő szituáció esetén automatikusan piros zászlót léptetnek érvénybe a kvalifikációkon, ezt az elvet azonban még egyszer sem alkalmazták, vélhetően azért, mert a csapatok közül többen is ellenezték az ötletet, ami adott esetben rendkívül szaggatottá és kapkodóssá tenné a időmérőket.

Legutóbb Szingapúrban Sergio Perezre rajtbüntetést róttak ki, amiért dupla sárga alatt futotta meg leggyorsabb idejét.

A Malajziai Nagydíj szombat reggelén Whiting közleményt adott ki, amelyben új elveket fektetett le arra vonatkozóan, hogyan kell eljárniuk a pilótáknak, ha dupla sárga zászlót látnak maguk előtt: el kell venniük a gázt, teljesen lemondva ezzel gyorskörükről.

„Ha egy versenyző olyan pályabírói poszt mellett halad el, amelynél dupla sárga zászlókat lengetnek, jelentősen csökkentenie kell a sebességét, felkészülve az irányváltásra vagy megállásra. Annak érdekében, hogy a versenybírók meggyőződhessenek arról, hogy a pilóta eleget tett ezeknek a követelményeknek, egyértelműnek kell lennie, hogy nem is próbált meg erős köridőt futni. Leegyszerűsítve ezt azt jelenti, hogy a versenyzőnek fel kell hagynia a gyorskörével (ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy vissza is kell térnie a bokszba, hiszen lehet, hogy a következő körre már tiszta lesz a pálya)” - áll a közleményben.

A szimpla sárga zászlókra nem vonatkozik ilyen szigorú szabály, de Whiting elmondása szerint ott is „egyértelműnek kell lennie, hogy a versenyző korábban fékezett és/vagy láthatóan visszavett a sebességéből az érintett szakaszon”.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: