A Forma-1-es csapatok az elmúlt néhány évben nem csak hogy nyári szünetre vonultak a Magyar Nagydíjak, legutóbb pedig a hockenheimi futam után, hanem kötelezően, két hétre leállították a gyárakban folyó munkát. Mivel az idei szezon 21 versenyből áll, különösen fontos lett a szünet, hiszen egyszer sem telt el két hétnél több idő egy-egy futam között - melyet nemrég Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatvezetője túl soknak nevezett.
De mit is takar valójában a gyárleállás? A Mercedes csapatának YouTube-oldalán Paddy Lowe, a gárda technikai igazgatója mesélt erről bővebben: „A gyári leállást először 2009-ben vezettük be, afféle megegyezésként a csapatok között, mert nem szabályról van szó” - mondta a brit szakember. „Eredetileg a költségek csökkentése miatt döntöttünk így, a csapatok pedig nagyon örültek neki, hiszen lehetőséget adott nekik arra, hogy szünetet tartsanak. A Forma-1 addigra nagyon megterhelővé vált a fejlesztési ráta szempontjából, így már nem lett olyan folyamatos, mint előtte. A csapattagok és családtagjaik szempontjából nagyszerű újításnak bizonyult, talán az egyik legjobb a sportág történetében.”
„Az autók itt lesznek, a kamionok itt lesznek, ahogyan a futamok közötti két hétben szokás. Németországból úgy távoztunk, ahogyan minden helyszínről szoktunk, a Belga Nagydíj előtti hét pedig olyan lesz, mint egy átlagos futam előtti időszak. A csapattagok pénteken távoznak, és két héttel később, hétfőn érkeznek meg a gyárba, ezalatt pedig megáll az idő - ez egészen kivételes. De azért történni fog néhány dolog: például néhányan visszatérnek, hogy karbantartsák a szélcsatornát, amit 100%-on való működtetése esetén nehéz megoldani. Aztán az informatikai rendszerek is felülvizsgálatra szorulnak. Alapjában véve csend lesz, de ilyenkor festik le az ajtókat, javítják meg a megsérült asztalokat, és így tovább” - tette hozzá Lowe.