Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 1. csütörtök
F1

Jobb esőgumikat követelnek a ferrarisok

Raikkönen szerint a mostani esős abroncsok nem szorítanak ki elég vizet, ezért nem lehet zuhogó esőben menni velük. F1-es csapattársa is egyetért vele, de még egy szempontra felhívta a figyelmet.

Az elmúlt évek során többször is kritika érte a Formula-1-es döntéshozókat, amiért nem engedik a pilótákat igazán esős körülmények között vezetni. Két héttel ezelőtt a silverstone-i rajtnál köröztek sokáig a biztonsági autó mögött, míg szombaton, az F1-es Magyar Nagydíj időmérőn is egy ízben előkerültek a piros zászlók a felhőszakadás miatt. Kimi Raikkönen szerint ez elsősorban a Pirelli mostani vizes abroncsainak köszönhető, amelyek nem tökéletesen felelnek meg a hasonló körülmények által támasztott kihívásoknak:

Raikkönen_Ferrari_Hungaroring_eső



„Véleményem szerint a mostani esőgumiknak jobban ki kellene szorítaniuk a vizet. Túlságosan könnyedén felúsznak a vízen” – magyarázta a finn a Motorsport.com szakoldalnak. „Amikor elkezdtem versenyezni, nagyon esős pályán is körözhettél anélkül, hogy különösebb gondokat okozott volna az aquaplaning. De nyilván az autók megváltoztak, ahogy sok más minden is. Ez egyetlen komoly problémát a felúszás jelenti ezekkel a gumikkal, de ez minden utcai abroncs esetén hasonló. Ha nem szorítja ki a vizet, akkor nem sok mindent tudsz tenni.”

Raikkönen ferraris kollégája, Sebastian Vettel is egyetért a 2007-es világbajnokkal: „Azt mondhatjuk, hogy az extrém esős gumik most nem elég jók, és kritizálták is emiatt a múltban. De mivel a gumik nem változtak, a kritikák sem.”

A négyszeres világbajnok szerint egyébként van még egy tényező, ami miatt mostanság nehezebben vezethetők az F1-es gépek az esőben, s ez a beállításokban és az autók szerkezetében keresendő: „Sokkal alacsonyabb az autók hasmagassága, mint a 80-as években. Ha összehasonlítjuk, akkor akár a sóderben is ralizhattál velük. A mostani autók viszont egyértelműen versenypályára készülnek. Ez az utóbbi 30-35 év fejlesztéseinek eredménye” – mondta Vettel, hozzátéve, hogy egyáltalán nem arról van szó, hogy a jelenlegi pilóták ne tudnának vizes pályán vezetni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?