DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Ferrari mossa kezeit Vettel defektje után

Sebastian Vettel az élről adta fel az F1-es Osztrák Nagydíjat defekt miatt - eddig még nem derült ki, hogy mi okozta a meghibásodást, a maranellóiak viszont nem érzik, hogy taktikai hibát követtek el.

A Ferrari hosszú nyitóetapot tervezett Sebastian Vettel számára Spielbergben - a német pilóta 26 kört teljesített a lágy keverékeken, és az élre állt, de jobb hátsó gumija egy pillanat alatt szertefoszlott, akárcsak a győzelemről, vagy a dobogóról szövögetett álmai. Persze sokan egyből a vörösök stratégiáját kezdték kárhoztatni, mondván nagyot kockáztattak - csakhogy Romain Grosjean is hasonló taktikát választott, igaz, a francia vadonatúj abroncsokon kezdte a futamot.



A Ferrari mindenesetre elzárkózik attól, hogy saját számlájára írja a defektet, hozzátéve, hogy Raikkönennek is esélye volt a második helyre. „Elég sok körig maradt volna kint, és azt kértük tőle, hogy adjon visszajelzést a gumikról” - idéztee Maurizio Arrivabenét, a Ferrari csapatfőnökét a Motorsport.com. „Sem a telemetria, sem pedig Seb visszajelzései alapján nem tűnt úgy, hogy valami történni fog, ahogyan a szenzor sem jelzett, amikor az abroncsnak vége lett. Semmilyen jel, és a teljesítménye is rendben volt. Ahogyan a Sebastiané, a Kimi visszajelzése is rendben volt, így folytattunk mindent tovább. A hármas kanyarban, ahol korábban megelőzte Ricciardót, elmehetett volna Verstappen mellett is, de belengették a sárga zászlót. Szerencsések voltak, ami ironikus.”

Kimi Raikkönen utolsó kiállása után Verstappen mögé esett, így a pályán kellett volna megelőznie. „Azt gondoltuk, hogy a Red Bull ki fog állni még egyszer” - mondta Arrivabene. „Nagyon precíz adatok voltak a birtokunkban, így kockáztattunk. Az adataink szerint Kimi két körrel a leintés előtt megelőzhette volna Verstappent, és majdnem oda is ért. Ezt figyelembe véve, ha nincs Sebastian defektje, ő is dobogón végezhetett volna. Azt nem tudom hol, de biztosan elől, lévén a két stratégia jelentősen eltért egymástól.”

Arrivabene azt is elmondta, hogy a Pirelli hétfőre még nem adott választ nekik a német pilóta gumihibájával kapcsolatban. „Még túl korai megállapítani, hogy mi történt. Okozhatták a rázókövek, vagy bármi más. Folyamatosan beszélünk a Pirellivel, hogy mi lehetett a baj - más csapatok probléma nélkül futottak, így furcsa ami történt” - tette hozzá az olasz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: