A vb-éllovas Rosberg néhány perccel a második szabadedzés előtt a paddock végén nyugodtan végezte szokásos, focilabdás bemelegítését fizioteraperutája, Daniel Schloesser társaságában. Radovan Novak, az FIA sportfelügyelői testületének cseh tagja oldalról, egy bagóval a kezében szemlélte, megemlékezve a klasszikus Lineker-mondásról: „22 ember kerget egy labdát, és a végén úgyis a németek nyernek!” Az, hogy ez a bizonyos német nyeri a futamot, még közel sem biztos, de kétségkívül jó esély van rá: a vb-ponttáblázat éllovasa már az első edzésen megdöntötte a körrekordot 1:07,373-as idejével, a labdás bemelegítést követő, kezdetben esős tréningen is sikerült dobnia egy 1:07,967-es fordulót. Délelőtt 0,3, délután pedig 0,019 másodperccel volt jobb Hamiltonnál, így a Red Bull Ringet az előző két évben is uraló pilóta kedvező előjelekkel készülhet a folytatásra.
Hiába dominált Rosberg, a nap fő témája az energiaitalos komplexumban az újraaszfaltozott pályára telepített új típusú rázókövek voltak. Max Verstappennel, a hazai csapat ifjú kiválóságával már az első tréningen kibabráltak a sárga képződmények: a pályaelhagyások megakadályozása, korlátozása érdekében bevetett megoldásról már előzetesen is lehetett tudni, hogy kalamajkát okozhat azoknak, akik nem tartják tiszteletben a versenyigazgatói utasítást, az első leckét pedig a holland kapta a délelőtti edzésen, amikor előbb az első szárnya, majd a felfüggesztése tört el a szigorú rázóköveken. A németalföldi szerint még az is jobb lenne, ha falakat telepítenének a pálya mellé, de a vélemények megoszlanak: a Mercedes pilótái – bár Hamilton kocsija is sérült az egyik rázókő-ráhajtásnál – nem tiltakoztak különösebben, de változatos vélemények fogalmazódtak meg. Akik háborogtak, azok főként a 8-as kanyar melletti rázókövet kifogásolták.
„Az 5-ös és 6-os kanyarral semmi gondom nincs, a 8-as viszont sokkal trükkösebb. Ha ott picit szélesebbre veszed az ívet, akkor nagyot ütődik az autó alja, ami a hátsónk számára kellemetlen. Ugyanez igaz az 1-es kanyarra is. Ezzel a módszerrel valóban el lehet kerülni a pályalevágással kapcsolatos problémákat, de számunkra a biztonság nem éppen ideális” – mondta a Formula.hu-nak a Haas versenyzője, Romain Grosjean. Úgy tudjuk, hogy a 17 órakor kezdődött versenyzői eligazításon többen is hasonló álláspontra helyezkedtek, így várhatjuk a fejleményeket.
Grosjeannak nem csak a 8-as kanyar rázókövével volt gondja, hanem Hamiltonnal is: a brit napja nem éppen úgy alakult, ahogyan szerette volna, és ennek egyik első jeleként a nyitógyakorláson kipördült az 5-ös kanyarnál, ahonnan épp a Haas francia pilótája elé sodródott, akinek így – nem nagyon volt más választása – szintén meg kellett pördítenie a kocsiját. Nem is ez volt az egyetlen affér Hamilton és a Haas-legénység között.
„Kiábrándító volt, ahogyan ma Lewis viselkedett a pályán. Kipördült, és nem taposott bele a fékbe, hanem engedte az autóját visszacsúszni a pályára, ahol én érkeztem és csak úgy tudtam elkerülni az ütközést, hogy magam is kipördültem a pályáról. A második edzésen gyors kört futott, elment egyenesen a 2-es kanyarban, majd visszajött és ott állt a pálya közepén. Ma Lewis túlságosan sokszor volt körülöttem” – mondta a gall, aki igyekezett némi humort is csempészni a kritikába: „Ha vasárnap is ilyesmik történnének, az akár azt is jelenthetné, hogy jó pozícióban vagyok…”
Grosjean kilátásba helyezte, hogy kérdőre vonja Hamiltont a szokásos péntek délutáni versenyzői eligazításon, mert – mint fogalmazott – „ilyesminek nem lenne szabad történnie egy nyitó szabadedzésen…” Nem tudjuk, hogy összejött-e a megbeszélés, mint ahogyan azt sem, hogy Hamilton hogyan látja az esetet, azt viszont igen, hogy a brit egyelőre csak reménykedik a jobb folytatásban.
„Trükkös nap volt” – mondta a címvédő, aki 24 ponttal van lemaradva Rosbergtől. „Kezdtek összeállni a dolgok, amikor eleredt a második edzésen és emiatt módosítani kellett a programunkat. A pálya szerencsére gyorsan felszáradt, így az edzés vége előtt még sikerült autóznom az ultralágy abroncsokon is, hogy ráérezzek a balanszra és a teljesítményre. Mindenképpen pozitívum, hogy nem volt semmilyen gondunk ma és biztos vagyok benne, hogy holnap jobban alakulnak majd a dolgok.”
Az előny egyelőre Rosbergnél van, a folytatás azonban érdekesnek ígérkezik: pláne annak fényében, hogy esőt jósolnak szombatra és vasárnapra is. Az osztrák jósok aligha lőnek mellé: ma például percre pontosan az előrejelzéseknek megfelelően érkezett az égi áldás…