A vizes pályán megrendezett harmadik szabadedzés után már többé-kevésbé száraz aszfalton vágott neki a mezőny az idén első alkalommal a „régi” formátum szerint lebonyolított kvalifikációnak. Néhányan még intermediate abroncsokkal gurultak ki a pályára, s alig néhány perc után kiderült, hogy nem ártott az óvatosság, Pascal Wehrlein hajtott rá ugyanis egy vízátfolyásra és a célegyenesben található huplinál: a német alatt azonnal kitört a Manor hátulja, amellyel a falat is lekoccolta, ezzel kiváltva egy piros zászlós megszakítást is.
A versenyirányítás döntése értelmében azonnal takarítani és szárítani kezdték a kérdéses részt – kissé talán túlreagálva a helyzetet –, így bő húsz perc szünet után folytatódhatott a Q1. A legrosszabbul egyértelműen Lewis Hamilton számára alakult az időmérő első etapja: nem elég, hogy a brit váltócsere miatt öthelyes rajtbüntetéssel számolhat, ráadásképp még az energia-visszanyerő rendszer is meghibásodott a Mercedesében, így a brit mért idő nélkül esett ki, vagyis a mezőny legvégéről vághat neki a vasárnapi Kínai Nagydíjnak. Rajta és Wehrleinon kívül a két Renault, Kevin Magnussen és Jonathan Palmer, valamint a Haast terelgető Esteban Gutierrez és a manoros Rio Haryanto volt kénytelen búcsúzni, miközben az első két helyen a Ferrarik zártak Sebastien Vettel, Kimi Raikkönen sorrendben.
A második szakaszban is a maranellóiak voltak a leggyorsabbak – ezúttal a finn végzett az élen –, ám ezt az eredményt árnyalta, hogy a mögöttük végző Nico Rosberg a lágy gumikon érte el legjobb eredményét, amellyel csak alig egy tizeddel maradt el az ellenfeleitől (ezzel az is eldőlt, hogy a német ezzel a keverékkel fog rajtolni a futamon). A Q2 egyébként idejekorán véget ért, köszönhetően Nico Hülkenberg rosszul rögzített és elguruló bal első kerekének – ezért nyilvánvalóan büntetést kap majd a csapat. A Force India pilótája egyébként így bejutott a top10-be, míg a kiesők táborát Felipe Massa (Williams), Fernando Alonso, Jenson Button (McLaren), Romain Grosjean (Haas), Marcus Ericsson és Felipe Nasr (Sauber) alkotta.
A Q3 elején már Rosberg is feltette a szuperlágyat, ám az első körök után Raikkönen bő egy tizeddel így is gyorsabbnak bizonyult nála. Második nekifutásra azonban már nem ismert kegyelmet a Mercedes német pilótája, aki bő fél másodpercet adott a mögötte sorakozóknak, így idei első pole-pozícióját szerezte. Raikkönen a végén már nem tudott javítani, ez pedig a második rajthelyébe került, a remek formában lévő Red Bullt vezető Daniel Ricciardo ugyanis befurakodott elé. Vettel negyedik lett a másik Ferrarival, majd jött Bottas és Kvjat, míg a sort Perez, Sainz és Verstappen tette teljessé.
A szezon harmadik futama, a sanghaji Kínai Nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel 8 órakor rajtol.
Az időmérő edzés végeredménye:
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35.402 | |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 1:35.917 | 0.515 |
3. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:35.972 | 0.570 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:36.246 | 0.844 |
5. | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1:36.296 | 0.894 |
6. | Daniil Kvyat | Red Bull/TAG Heuer | 1:36.399 | 0.997 |
7. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:36.865 | 1.463 |
8. | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1:36.881 | 1.479 |
9. | Max Verstappen | Toro Rosso/Ferrari | 1:37.194 | 1.792 |
10. | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | - | |
11. | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1:37.347 | |
12. | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1:38.826 | |
13. | Jenson Button | McLaren/Honda | 1:39.093 | |
14. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:39.830 | |
15. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:40.742 | |
16. | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1:42.430 | |
17. | Kevin Magnussen | Renault | 1:38.673 | |
18. | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1:38.770 | |
19. | Jolyon Palmer | Renault | 1:39.528 | |
20. | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1:40.264 | |
21. | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | - | |
22. | Lewis Hamilton | Mercedes | - |