Az első két futamon főszerepet játszottak a rajtok, különösen a Mercedes és a Ferrari kapcsán - láthattunk magyarázatot arra, hogy a Ferrari milyen megoldással igyekezett előnybe kerülni és Toto Wolffék is azt hangoztatták, hogy ebben javulniuk kell. A rajtokat tekintve nem csak az a fontos, hogy gyors legyen, hanem az is, hogy minél kisebbre csökkentsük a hibaszázalékot - egyrészt legyen miénk a legjobb rajt, másrészt ne legyen olyan, amikor miénk a legrosszabb.
A thisisf1.com világított rá néhány dologra az eddigi két verseny startjaival kapcsolatban.
Először is, a Mercedes semmit nem változtatott ezen tavalyhoz képest, átlagban nagyon erősek, de egyszer-egyszer csúnyán elrontják/elronthatják, amely azonnali pozícióvesztéshez vezethet - az eddigi két alkalommal inkább az utóbbi történt. Másrészt fontos megjegyezni, hogy bár Melbourne-ben ő is hibázott, Bahreinben az egész mezőny legjobb rajtját produkálta Nico Rosberg, nem csapat- vagy technikai hibáról beszélhetünk tehát Lewis Hamilton esetében, szimplán két futamból kétszer rontott a brit címvédő. Érdekesség, hogy bár Melbourne-nel kapcsolatban mindenki a két Ferrarit emlegeti a rajtnál történt előzések miatt, az adatok szerint Pascal Wehrlein jött el legjobban a rajtrácsról - az élete első futamát teljesítő újonc a mezőny legrosszabb autójával...
Az új szabály telitalálatnak tűnik, minden versenyző nagyrészt magára van utalva a startnál és elektronikusan nem lehet kiszűrni a hibákat úgy, mint eddig, sokkal több múlik a pilóták képességein. Mivel azonban (bármennyire is F1-es pilótákról beszélünk) ők nem gépek, a hiba "benne van a játékban" és borzasztóan nehéz megtalálni azt a pontot, ahol már ideális a motor fordulatszáma, de még nem pörög túl a kerék - ez természetesen mástól is függ azért, akár a motor beállításaitól, akár attól, hogy a pálya melyik oldaláról rajtol valaki.
Az egyelőre azonban nem jelenthető ki a két futam tükrében, hogy a Ferrari mindenképpen előnyben van ezen a téren, a Mercedes pedig mindenképpen hátrányban, egyszerűen olyan feladattal szembesülnek a pilóták, amilyennel az utóbbi időben nem - ez csökkenti az időmérő értékét és a szabályalkotók reményeit beváltva izgalmasabb futamokat eredményez.
Azt azonban hozzá kell tennünk: egyelőre. A Mercedes már dolgozik azon, hogy valamilyen módon stabilizálják a rajtokat és csökkentsék a hibalehetőséget, abban pedig biztosan lehetünk, hogy más istállók is foglalkoznak a kérdéssel - ha így van, akkor pedig megoldást fognak találni...