Meglehetősen sokat cikkezünk mostanában a múlt heti teszten kipróbált új fejvédő-rendszerről, a halóról, de ez nem véletlen, hiszen jelenleg nincs téma, mely ennyire foglalkoztatná az autósportos közvéleményt – sem a közelgő F1-es szezon, se az átalakított időmérő, se a 2017-re tervezett radikálisan új szabályok. Jól mutatja ezt, hogy a Formula-1-en kívüli szereplők is szívesen megszólalnak a technikai újítást illetően, így legutóbb Scott Dixon, az IndyCar négyszeres bajnok címvédője.
Ez persze nem meglepő, tekintve, hogy legutóbb az IndyCarban történt olyan tragédia, melyet egy fejvédő rendszer megelőzhetett volna: Justin Wilson tavaly a poconói futamon szenvedett halálos balesetet, amikor egy nagyobb törmelékdarab eltalálta a fejét. A Motorsport.com-nak nyilatkozva az új-zélandi versenyző üdvözölte a barcelonai kísérletet, s részletesen kifejtette, miért tartja előremutató kezdeményezésnek azt:
„Nagyszerű látni, hogy valaki időt és pénzt szánt arra, hogy megalkosson egy ilyen elemet, hogy azt ténylegesen ki lehessen próbálni. Hiszen milyen gyakran hallottunk már ilyesmikről úgy, hogy az puszta szóbeszéd, egyszerű terv maradt. Ez egy nagy lépés a helyes irányba. Hogy vannak-e jobb módszerek? Valószínűleg igen. De minden áttörés elindul valahonnan, és ez a mostani egy jó kiindulópontnak tűnik.”
„Számomra az a fontos, hogy láthatom a halót a valóságban, nem csupán egy koncepcióként, így legalább az emberek beszélnek róla. Lewis utálja a kinézetét, Hülkenberg utálja az elképzelést, Raikkönen pedig azt mondta, hogy igazán észre sem vette. Én személy szerint nem hajlok egyik irányba sem, sem a glória, sem a fedett pilótafülke irányába, egyszerűen az a jobb, amelyik jobban működik. De a halo végre valamilyen előrelépést jelent, és ez remélhetőleg másokat is arra fog ösztönözni, hogy produktívak legyenek. Elkezdik majd finomítani az elképzelést, hogy miért nem csinálunk ezt vagy azt máshogy, míg végül fokozatosan eljutunk majd oda, ahol lenni szeretnénk.”
Dixon az IndyCarban is szívesen látna egy hasonló elemet, bár mint kiemelte, a sorozat sajátosságai miatt itt felmerül egy plusz probléma: „Az a gond, hogy az IndyCarban a jelenlegi kialakítású halo akadályozni a látásunkat a döntött oválokon. A kanyarokban felfelé nézünk és körbe, próbálunk a lehető legmesszebbre látni előre. De ezzel nincs gond, kipróbálhatjuk ugyanennek az elemnek egy más verzióját. És ami szintén nagyszerű, hogy a halo egy standardizált elem lehet, melyet hozzáadunk a meglévő karosszériához – ami azt jelenti, hogy nem kell vele megvárni a következő generációs autókat.”
Az új-zélandi versenyző elmondása szerint Daniel Ricciardo pártján áll azt a kérdést illetően, hogy a megnövelt védelem megfosztja-e a versenyzőket „hős” státuszuktól: „Erről mindenkinek megvan a maga véleménye, én mindenesetre nem értem, miért próbálna valaki a haladás útjába állni a biztonság terén. Szóval teljesen megértem Ricciardót, hogy miért válaszolt úgy Hülkenbergnek, ahogy tette.”
„Nem barlangban élünk, a rajongók nem fognak kevesebbet gondolni senkiről azért, mert egy védettebb cockpitben ül. Ha ez vezérelne minket, semmilyen előrelépést nem értünk volna el a biztonság terén az évek során. Az autóversenyzés veszélyes, s mindig lesznek olyan helyzetek, melyek elvehetik valaki életét. Nézzük csak meg, mennyi fejlődés történt az elmúlt években, legyen szó a HANS-ról, a fejlettebb ülésekről, az elemek behatolásától védő panelekről. És aztán láthatjuk, mi történt Hinchcliffe-fel tavaly Indyben...”
„Mindig meglesz az esélye annak, hogy egyes dolgok elromlanak, hogy nem működnek majd bizonyos szituációkban. De miért hátráltatnánk a haladást? Miért nem próbáljuk legalább a legjobb esélyt megadni a versenyzőknek arra, hogy egy hibát túléljenek?”