A csupán délelőtt folyamán vezető, lágy abroncsokkal 1:23.6-os kört teljesítő Lewis Hamilton legjobb idejét egyetlen pilóta tudta megjavítani az ebédszünet után: Valtteri Bottas szuperlágy gumikkal adott 361 ezredmásodpercet a háromszoros bajnoknak, és zárta a napot leggyorsabbként.
A Mercedest Nico Rosberg vette át a nap második felében, aki szintén bevetette a lágy abroncsot, ám csakis versenyszimuláció keretében: legjobb köre így majdnem három másodpercre maradt el Bottastól. A helyszínen tartózkodó újságírók nagy örömére a német pilóta a pályán és bokszutcában többször találkozott honfitársával, a negyedik legjobb kört autózó, beállításokra fókuszáló Sebastian Vettellel.
Kevin Magnussen a délután folyamán nem tudta megjavítani szuperlágy abroncson, időmérős szimuláció folyamán futott 1:23.933-as körét, amely a harmadik helyet érte a leintésnél. Egy emlékezetes pillanata azonban így is volt: megelégelve Sergio Perez lassú tempóját, az 5-ös kanyarban szúrt be keményen a mexikói pilóta Force Indiája mellé. Ritka, hogy egy teszt folyamán előzéseket is látunk kipróbálni a résztvevőktől.
A nap során a versenyzők szorgalmasan gyűjtötték a köröket, összesen heten jutottak a 100-as határ fölé. Legtovább, 166 körig Carlos Sainz ment el, még a két Mercedes összeadott eredményét is túlszárnyalta: Hamilton és Rosberg 164-szer járták meg a pályát. A harmadik legeredményesebb csapat a Ferrari volt, Sebastian Vettel 151 fordulót teljesített. 121 körrel zárt Jenson Button is. A múlt heti problémák után a második teszt pozitívan indul a McLaren-Honda számára, Fernando Alonso tegnapi harmadik helye után a brit ötödik leggyorsabbként végzett.
Nem volt erős napja a Saubernek, amely a leglassabb időeredménnyel zárt, Marcus Ericsson 4,2 másodpercet kapott az éllovastól, ráadásul az ő nevéhez fűződik az egyedüli piros zászló is az utolsó óra kezdetén: a svéd pilóta elhagyta egyik kerekét, és megpördült a 4-es kanyarban. Összesen 55 kört tett meg, ami a nap második leggyengébb teljesítménye.
A szerda legnagyobb vesztese a Haas volt, a turbó problémái miatt ugyanis Esteban Gutierrez egyetlen körig jutott. Amilyen pozitívan sikerült az újonc istálló első tesztje múlt héten 281 megtett körrel, olyan nehezen indult a második gyakorlás, az első két nap során mindössze 24 fordulóval. Csütörtökön és pénteken a tervek szerint Romain Grosjean vezet, de elképzelhető, hogy a kiesett idő miatt Gutierrez kap még egy fél napot.
A szerdai tesztnap eredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
1. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:23.261 |
108 |
|
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:23.622 |
+0.361 |
73 |
3. |
Kevin Magnussen |
Renault |
1:23.933 |
+0.672 |
126 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:24.611 |
+1.350 |
151 |
5. |
Jenson Button |
McLaren |
1:25.183 |
+1.922 |
121 |
6. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing |
1:25.235 |
+1.974 |
135 |
7. |
Carlos Sainz jr |
Toro Rosso |
1:25.300 |
+2.039 |
166 |
8. |
Sergio Perez |
Force India |
1:25.593 |
+2.332 |
128 |
9. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:26.298 |
+3.037 |
91 |
10. |
Pascal Wehrlein |
Manor F1 |
1:27.064 |
+3.803 |
79 |
11. |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:27.487 |
+4.226 |
55 |
12. |
Esteban Gutierrez |
Haas F1 |
- |
1 |