A Mercedes még mindig az élen van
A wokingiak W07-ese mind a négy nap során hibátlanul futott, Lewis Hamilton és Nico Rosberg 675 kört tettek meg együtt - ami éppen annyi, mintha 11 nagydíjat teljesítettek volna a katalán pályán. Noha egyik nap sem ők zártak az eredménylista élén, végig konstans köröket autóztak annak érdekében, hogy a lehető legjobb formában érkezzenek majd Melbourne-be. Felipe Massa „komoly figyelmeztetésnek” nevezte a Mercedes teszt-tempóját, Fernando Alonso pedig odáig ment, hogy „jobbak, mint valaha”. Küszöbön a címvédés?
A Ferrarinak sikerült előrelépnie
Noha a Sebastian Vettel kétszer, Kimi Raikkönen pedig egyszer is a nap legjobbja lett, a német pedig az egész teszten a legjobbnak bizonyult, mindketten a leggyorsabb keveréken, az ultralágy abroncsokon érté el köridejüket - csak összehasonlításul, a Mercedes egyet sem használt a három lágy összetétel közül. Az autó elején a legszembetűnőbben a változások, amit az ilyen „apróságokra” fogékony Kimi Raikkönen is kiemelt. Ahhoz viszont, hogy a Ferrari egyenrangú ellenfele legyen a Mercedesnek, kis előrelépések nem elegendőek - Edd Straw szerint több, mint hét tizedet kellene gyorsulniuk átlagosan, minden egyes pályán, a tavalyi időkhöz képest.
A motoroknak szebb hangjuk lett
Annak köszönhetően, hogy a csapatok átalakították kipufogó-rendszerüket (van, ahol plusz egy, máshol plusz két kivezető cső is található az autó hátsó részén), sikerült javítani a hanghatáson. A Mercedes 4 decibeles növekedést mért saját erőforrásánál, ami csak 1,5 db-re van a V8-as motorokétól. Noha a csapatok a jövőben is mindent megtesznek annak érdekében, hogy aggregátjaik sivítása zene legyen a rajongók füleinek, botorság azt hinni, hogy le lehet utánozni azt, ami a V8-as korszakban nőtt a szívünkhöz.
A Honda még mindig le van maradva
Annak ellenére, hogy az egész telet serény munkával töltötték Wokingban és Sakurában, Barcelonában még mindig elég sok jelét lehetett látni annak, hogy a McLaren-Honda korántsem lépett még ki a tavaly tapasztalt problémák mocsarából. Jenson Button elismerte, hogy az energia-visszanyerés terén sikerült előrelépniük, az erőforráson azonban még igencsak van mit javítani. Yasuhisa Arai távozása további problémát jelent - utódjának, Yasuka Hasegawának még időbe fog telni, amíg ráncba szedi a részleget, de éppen az idő az, amiből híján vannak a csapatnál.
A Haas tényleg pontokat szerezhet
Günther Steiner csapatfőnök nemrég azt nyilatkozta, hogy már első szezonjukban be akarnak törni az első tízbe - és ami azt illeti, első F1-es tesztjük után nem is tűnik olyan távolinak a pontszerzés. Romain Grosjean és Esteban Gutierrez több időt töltött a pályán, mint a Manor és a McLaren, nem győzték dícsérni az autót - annak ellenére, hogy Steiner számtalan kisebb, kijavításra váró problémáról beszélt. Azt már eddig is tudtuk, hogy a Haas sokkal okosabban készült az F1-es hadjáratra, mint bármely más újonc gárda az elmúlt években - nem csoda, hogy az őket helyszínen figyelők szerint valódik profi csapat benyomását keltették.
A Renault előtt ismét hosszú út áll
Ugyanaz a nóta, mint 2014-ben, és 2015-ben: a Renault ismét középszerű teljesítményt nyújt a tesztek alatt, ami pedig frusztráló lehet az enstone-i gyári csapatra nézve, hogy a Red Bullban egyelőre jobban muzsikált az erőforrásuk - annak ellenére, hogy Daniel Ricciardo nem igazán tudott különbséget tenni a tavalyi és az idei specifikáció között. A Renault-t természetesen hátráltatta, hogy csak decemberben foglalhatták el az enstone-i bázist, de talán reményt jelent, hogy sokkal elkötelezettebbek, mint az elmúlt években bármikor. A tény viszont, hogy a Mercedes és a Ferrari utcahosszal előttük jár, igen nagy nyomást helyez Viry-Chatillon mérnökeire.
A Red Bull egyelőre kivárásra játszik
A Milton Keynes-iek abban reménykedtek, hogy a csapat idén visszatér az élre - ez természetesen meg is valósulhat, de ehhez rettentően sok munkára van szükség a Renault oldaláról. Még el sem kezdődött a teszt, amikor Christian Horner már a Toro Rosso nyolc tizedes javulásáról beszélt - de ha a francia partner valóban nagyobb energiákat fog belefektetni a motorgyártásba, abból a Red Bull is profitálhat majd.
A Williams FW38-as jobban teljesít alacsony sebességnél
A grove-iak egyik legnagyobb problémája az volt az elmúlt évben, hogy kis sebességnél erősen alulkormányzottá vált az autó, így például szenvedősre sikerültek az olyan versenyek, mint a Monacói, vagy a Magyar Nagydíj. Valtteri Bottas és Felipe Massa is javulásról számolt be ezen a téren, de azt még ők sem tudják, hogy ez az előrelépés mire lesz elég a szezonban.
Remekül működik a Pirelli ultralágy abroncsa
Az olasz gumigyártó természetesen Barcelonába is elvitte az egyébként utcai pályákra szánt keverékét, de csak a Ferrari és a Red Bull döntött a használata mellett. Sebastian Vettel kétszer, Kimi Raikkönen pedig egyszer lett a legjobb vele - a szuperlágy gumikhoz képest az új gumik átlagosan 0,8 másodperces előnyt jelentettek. Mario Isola, a Pirelli versenyigazgatója aláhúzta, hogy nem Barcelona a legjobb hely az abroncsok kiismerésére, és hozzátette, hogy az átlagos különbség valójában 0,5 é 0,8 másodperc között mozog a két keverék között.
A Toro Rosso jónak tűnik, de…
A faenzai alakulat csak novemberben bizonyosodott meg róla, hogy megkaphatja a Ferrari tavalyi erőforrásait, így a csapat három műszakban dolgozott egész héten, annak érdekében, hogy fel tudja pörgetni a tempót a 2016-os szezonra. Eddig úgy tűnik, hogy a munka gyümölcsöző volt, hiszen a Toro Rosso csak a Mercedesnél futott kevesebb kört - ami egyértelmű válasz a tavaly tapasztalt műszaki hibák tömkelegére. James Key technikai igazgató szerint ez még mindig nem a végeleges 2016-os modell, így Carlos Sainz és Max Verstappen is reménykedhet benne, hogy a szezon elején meglepetést fognak okozni - a szezon előrehaladtával azonban egyre nehezebb lesz a dolguk, mivel ők egy éves motorral versenyeznek, a többiek pedig már az idei specifikációkat fejleszthetik.