Amióta 2022-ben bevezették a jelenlegi ground-effect szabályrendszert, a Mercedes néhány felvillanástól eltekintve jórészt csak keresi a helyes irányt a mostani autókkal.
Viszont még házon belül is feltűnő volt, hogy összességében George Russell felülmúlta Lewis Hamiltont: a hétszeres világbajnok csupán 2023-ban bizonyult jobbnak ifjabb honfitársánál. Tavaly pedig főként a kvalifikációkon volt látványos a különbség Russell javára, aki 19–5-ös mérleggel zárt Hamilton ellen.
Toto Wolff szerint mindez annak tudható be, hogy az idén már a Ferrarinál szereplő Hamilton stílusához nem passzolnak a mostani F1-es versenygépek:
„Az autók jelenlegi generációja nem kedvez Lewisnak. Későn fékez, és agresszíven kormányozza be az autót a kanyarokba. A gumik és az autó nem mindig tud megbirkózni ezzel a terheléssel. Olykor jobb, ha inkább 98 százalékon vezetsz. Ez még inkább észrevehető az időmérőn, mint a futamok során” – magyarázta a Mercedes F1-es főnöke a GrandPrix247.com hasábjain.
Egyformák voltak a feltételek
Wolff azt is hangsúlyozta, hogy Hamilton nem engedte el a 2024-es szezont csak azért, mert már tudta, hogy a végén úgyis elhagyja a Mercedest:
„Lewis túl profi ehhez. Nem adta fel idő előtt a szezont. Lewis továbbra is győzelmekért és világbajnoki címekért harcolt volna, ha olyan autót adtunk volna alá, amellyel erre képes.”
A Mercedes technikai igazgatója, James Allison eközben azt a teóriát is cáfolta, hogy nagyban eltért volna Russell és Hamilton autója a tavalyi évad során, legfeljebb a beállításokban lehetett különbség, ha a két mérnöki csapat így határozott:
„Az autók egyformák. A motorhasználat is azonos. Ha az autók eltérően vannak beállítva, az azért, mert a garázs két oldalának mérnöki csapata így döntött. De ott van számukra az opció, hogy azonosat használjanak, ha akarnak.”