A Ferrari péntek délután egy online bemutató keretében leplezte le az SF16-H névre keresztelt idei Formula-1-es versenyautóját. A 2015-ös idényben egyértelműen a második számú erővé előrelépő maranellóiak egyértelmű céllal vágtak neki az új gép munkálatainak: ahogy azt Sebastian Vettel is elmondta a tegnapi prezentáción, idén szeretnének még egy helyezést javítani a konstruktőri világbajnoki tabellán.
Maurizio Arrivabene csapatfőnök is úgy fogalmazott, hogy a minimális célkitűzésük a 2016-os szezon előtt, hogy a végsőkig harcban legyenek az összetett elsőségért. A legendás istálló versenyképességéért az alakulathoz néhány éve átigazolt technikai igazgató, James Allison teheti az egyik legtöbbet, aki a Ferrari tavalyi jelentős javulásából kiindulva bízik benne, hogy az előttük álló évad során még komolyabb sikereket érhetnek el.
Allison elismerte, hogy 2014-ben, a turbókorszak első évében rengeteg téren, így például a hajtáslánc vagy a leszorítóerő terén is komoly hátrányban voltak a riválisokkal szemben, ám tavalyra nagyot változott a helyzet: „Rendkívül keményen dolgozott az egész csapat a problémás területeken. Tavaly komoly fejlődést értünk el, és reméljük, ez az autó egy újabb lépés lesz afelé, hogy teljes mértékben versenyképessé váljunk.”
Nem csak a vezetőség és Vettel szeretne a vb-címért harcolni, hanem másik pilótájuk, Kimi Raikkönen is, aki annak ellenére roppant motivált, hogy 36 évével a mezőny legidősebb tagja lesz idén is: „Ugyanaz a srác vagyok, csak néhány évvel idősebben. Szóval a cél, hogy jól teljesítsünk és erős szezont fussunk” – fogalmazta meg röviden 2016-os várakozásait a finn, aki 2007-ben a Ferrari eddigi utolsó világbajnoki elsőségért szerezte.