Carlos Sainz 2015-ben mutatkozott be a Formula-1-ben, s októberig kellett várnia, hogy átessen F1-es karrierje eddigi legnagyobb bukásán. A Toro Rosso ifjú tehetsége az Orosz Nagydíj szombat délelőtti tréningjén szenvedett óriási balesetet, amelyet a Formula.hu szerkesztősége tavaly év végi szavazásán az év bukásának is választott: a spanyol pilóta hosszú percekig – a pilóta saját elmondása szerint 17 percig – a Tecpro fa alá szorulva várta, hogy a pályamunkások kisegítsék onnan. Sainz most egy spanyol tévéműsorban részletesen is felelevenítette az akkori ijesztő pillanatokat:
„A pálya leghosszabb egyenesében arra kértek, hogy próbáljak ki egy kísérleti fékbeállítást” – idézi szavait a GPUpdate.net szakportál. „Nagyjából 330 km/h-ra gyorsultam fel, aztán amint ráléptem a fékre, elveszítettem az irányítást az autó hátulja fölött, és 270 km/h-val csapódtam az első falnak. De ott még nem történt semmi: a probléma az volt, hogy a felfüggesztés eltörött, ezért a kormányzási és fékezési rendszer nem működött. Fékek nélkül sikerült 200-ra lelassítanom az autót, és aztán következett az igazán kemény becsapódás.”
„Az első és a második ütközés közötti időszakban, amikor a fékeket tapostam mindhiába, úgy éreztem, itt a vége mindennek. Felkészülsz a legrosszabbra, és szerintem ez volt életem legkellemetlenebb két másodperce. A becsapódás után néhány másodpercig levegőt sem vettem, de aztán észleltem, hogy eszméletemnél vagyok. Ezután végigtapogattam magam: éreztem, hogy jól vagyok és semmi komoly bajom nem esett.”
„Beszorultam a fal mögé, mert nem igazán működtek tökéletesen, de mondtam a pályamunkásoknak, hogy nem kell kapkodniuk az eltávolításukkal” – magyarázta az idei szezonnak is a Toro Rosso színeiben nekivágó pilóta. „Abban a 17 másodpercben az édesapámra gondoltam, a nővéreimre, az anyukámra… mindenki látta a balesetet, és nem tudhatták, hogy történt-e velem valami.”