A szezon legérdekesebb rajtrácsa sorakozott fel a szingapúri éjszakában, az időmérőt fél másodperc fölénnyel bezsebelő Sebastian Vettellel az élen Daniel Ricciardo és Kimi Raikkönen előtt, a két Mercedesszel a harmadik sorban. Nico Rosberg autója a bokszutcából kijövet szoftverhiba miatt leállt, feszült pillanatokat okozva a csapat szerelőinek, akiknek végül sikerült beindítaniuk a W06-ot, a német pilóta utolsóként állt fel rajtpozíciójába.
Az első hat helyezett megőrizte sorrendjét a rajt után, miután Nico Rosberg visszaverte Valtteri Bottas támadásait, Max Verstappen versenye azonban látszólag már az indulás előtt véget ért, a 8. helyen ragadt autója, nem tudott elrajtolni. Vettel előnye az első kör végén félelmetes három másodpercet tett ki, Verstappen autóját pedig újraindították a bokszban, így körhátrányban újra csatlakozott a mezőnyhöz.
Az ötödik körben már 5 másodperc választotta el a tavalyi csapattársakat, Vettelt és Ricciardót, az első tíz versenyző kezdett szétszakadni, az utolsó két pontszerző helyen álló Force Indiák maradtak már csak DRS-távolságban egymáshoz képest. Romain Grosjean állt ki elsőként a bokszba, a 10. körben, aki ezzel a taktikával átugrotta Carlos Sainzt, és lendületből megelőzte Fernando Alonsót is. Danyiil Kvjat érkezett először az élmezőnyből a 13. körben, a következőben azonban mindenki más is jött, miután virtuális biztonsági autót rendeltek el a bokszból kijövő Felipe Massa és Nico Hülkenberg ütközése miatt, ami utóbbi versenyző kiesésével járt. A német pilóta háromhelyes rajtbüntetést is kapott a Japán Nagydíjra,
Végül épp Danyiil Kvjat veszített korai kiállásával, a hatodik helyre esett vissza, Hamilton és Rosberg Mercedese mögé. Két körrel később mégis úgy döntöttek, Hülkenberg miatt inkább beküldik a biztonsági autót, ami nullázta a különbségeket. A 19. körös újraindítást Vettel ismét magabiztosan kapta el, Kvjat a Mercedeseket szorongatta, a Red Bull lóerőhátránya miatt azonban előzni nem tudott.
A féltávhoz közelítve a legjobb háromra felzárkózó Lewis Hamilton autója lelassult, akit előbb Rosberg és Kvjat, majd a sorban következő versenyzők is megelőztek. Hamiltont számtalan beállítás átállítására kérték, de semmi sem segített rajta, az élmezőnynél tíz másodperccel lassabb körökkel nagyon hamar kicsúszott a pontszerzők közül.
Nagyjából ezzel egy időben Felipe Massa is befejezte futamát és bokszba hajtott, így féltávnál Vettel, Ricciardo, Raikkönen, Rosberg, Kvjat, Bottas, Perez, Nasr, Alonso és Button alkották a pontszerzők sorát. Miután a biztonsági autót követő körökben Vettel érezhetően visszavette a többiek tempóját, ekkor újból a gázra lépett, és 4 másodpercre növelte előnyét.
A 37. körben egy pályán ballagó ember tűnt fel a közvetítésben, aki miatt második alkalommal is beküldték a biztonsági autót – még mielőtt ténylegesen beérhetett volna, a rajongó kimászott a pályáról. Ezt az időszakot kihasználva mindenki újra bokszba hajtott, kivéve néhány versenyzőt, köztük Danyiil Kvjatot, aki ismét rosszul időzítve, a safety car előtt jött ki kerékcserére, és Valtteri Bottashoz képest is elveszített egy pozíciót. Furcsa sorrend állt fel, amikor a biztonsági kocsi távozott, a második Ricciardo és harmadik Raikkönen közé a lekörözött Alexander Rossi ragadt be.
Az élmezőnyben újból nem történt helycsere, hátrébb azonban Max Verstappen remekelt, Jenson Button pedig hátulról belement Pastor Maldonadóba – a szárnycserére készülő brit eszementnek nevezte ellenfelét. A szingapúri versenyen is előzéskirálynak bizonyuló holland újonc ekkor ért fel körhátrányból pontszerző helyre, nem sokkal később pedig a leggyorsabb kört is megfutotta.
Eközben Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo ugyancsak a legjobb köridőket passzolgattak egymásnak néhány százados, esetenként tizedes különbséggel, de a 3 másodperces differencia lényegében nem csökkent. Vettel az egész versenyt hibátlanul teljesítve szerezte meg szezonja harmadik futamgyőzelmét, amely pályafutása 42. sikere: ezzel Ayrton Sennát tisztán megelőzve minden idők harmadik legsikeresebb F1-es pilótája lett. Daniel Ricciardo és a 17 másodpercet kapó Kimi Raikkönen állt még dobogóra, mindketten idén másodszor.
A Mercedes nehezen érthetően gyenge hétvégéje egyetlen negyedik hellyel ért véget, Nico Rosberg csendben beért a pozícióban. A szintén szenvedő Williams ellenben egészen boldog lehet Valtteri Bottas ötödik pozíciójával, ami magasan az elvárások felett van. Danyiil Kvjat versenyében viszont a hatodiknál sokkal több rejlett.
Sergio Perez mögött értek célba a kiváló futamot teljesítő Toro Rossók, akik mindketten remek felzárkózást produkáltak. Max Verstappen körhátrányból jött vissza a nyolcadik helyre, Carlos Sainz autója pedig üresbe kapcsolt a biztonsági autót követően, ezért esett hátra számos pozíciót. A hangulat azonban valószínűleg ennek ellenére sem lesz felhőtlen a csapatnál: az utolsó körben arra kérték Verstappent, engedje előre a frissebb gumikon autózó csapattársat, ő azonban nem tett eleget a felszólításnak.
Az utolsó pontot Felipe Nasr szerezte, bemutatkozó futamán 14. lett, és megelőzte csapattársát az amerikai Alexander Rossi. Hülkenberg, Massa és Hamilton mellett kiesett az ideig-óráig pontszerző helyen tartózkodó két McLaren és a verseny végén kiálló Romain Grosjean.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye:
Versenyző |
Autó |
Körök |
Hátrány |
|
1 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
61 |
2:01:22.118 |
2 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
61 |
1.478 |
3 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
61 |
17.154 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
61 |
24.720 |
5 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
61 |
34.204 |
6 |
Danyiil Kvjat |
Red Bull/Renault |
61 |
35.508 |
7 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
61 |
50.836 |
8 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
61 |
51.450 |
9 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
61 |
52.860 |
10 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
61 |
1:30.045 |
11 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
61 |
1:37.507 |
12 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
61 |
1:37.718 |
13 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
59 |
kiállt |
14 |
Alexander Rossi |
Marussia/Ferrari |
59 |
2 kör |
15 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
59 |
2 kör |
- |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
52 |
váltóhiba |
- |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
33 |
kiesett |
- |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
32 |
erőforrás |
- |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
30 |
erőforrás |
- |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
12 |
ütközés |