DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Csapatok: Ne zárják be a szélcsatornákat!

Úgy tűnik, a tegnapi hírekkel ellentétben mégsem egyértelmű az álláspont a legdrasztikusabb tervezett változtatás kapcsán. Az F1-es csapatfőnökök egytől egyig ellenzik a szélcsatornák bezárását.

Ahogy arról tegnap mi is beszámoltunk, a Stratégia Csoport ezen a héten tartott ülésén több, a költségcsökkentést megcélzó módosítást is megszavaztak. A csapatfőnökök pénteken tartott szingapúri sajtótájékoztatóján azonban kiderült, hogy az első hírekkel ellentétben a szélcsatornák teljes mellőzése nem tartozik ezek közé, a kérdésről ugyanis csak tárgyalások folytak, ám nem bocsátották még szavazásra. A motorsport.com által idézett három vezető pedig egyaránt ellenzi a tiltást.

„Úgy vélem, érdekes vitatéma volt ez, amelyet a Stratégia Csoportnak alaposabban is meg kell vizsgálnia” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull főnöke. „Rövidtávon semmi értelme, de mi a helyzet a hosszútávú elképzelésekkel? Ez olyasmit, amit alaposan át kell gondolni, de ez nem a jelen problémája. Ha megnézzük, milyen lesz a szélcsatorna szerepe nagyjából tíz év múlva, akkor láthatjuk, hogy a szimulációk egyre nagyobb teret kapnak.”

Horner_RedBull_Monza



Hornernél is egyértelműbb álláspontra helyezkedett Claire Williams, aki szerint biztonsági aggályokat is felvet a szélcsatornák bezárásra: „Két szélcsatornával rendelkezünk Grove-ban, s komoly szerepet szánunk nekik a versenyautóink fejlesztésekor, hiszen ott próbáljuk ki az alkatrészeket, mielőtt a pályára vinnénk őket. Ráadásul szerintünk biztonsági szempontok is szerepet játszanak ebben a kérdésben, és ezért soha nem fogunk a szélcsatornák betiltása mellett szavazni” – jelentette ki határozottan a Williams-istálló csapatvezető-helyettese. „Hogyan szeretnénk a motorsportok csúcsa lenni, ha közben nem használhatjuk a legfejlettebb aerodinamikai eszközöket? Ennek semmi értelme számunkra.”

Toto Wolff, a címvédő Mercedes ügyvezető-igazgatója is úgy véli, hogy még túl korai teljesen megszüntetni a szélcsatornák szerepét: „Mi egy utcai autókat is gyártó cég vagyunk, és épp most adtunk át egy vadonatúj szélcsatornát Stuttgartban, mivel szükségünk van rá, hogy ellenőrizhessük a CFD-ben kapott értékeket, mielőtt utcára küldjük a kocsikat. Ez egy biztonsági szempont, és nyilvánvaló, hogy a Formula-1 nem válhat mókás kísérletek játszóterévé.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: