Akárcsak tavaly, a Mercedes idén is óriási fölényben van a Formula-1-ben: az első tíz futamból nyolcat Lewis Hamilton vagy Nico Rosberg nyert meg, így nem meglepő módon az ezüstnyilak két versenyzője áll az összetett pontverseny első két helyén is. Ugyanakkor abban is hasonlít a mostani évad a 2014-eshez, hogy a Magyar Nagydíjjal bezáróan kétszer is legyőzték őket az ellenfelek: egy éve Daniel Ricciardo és a Red Bull, idén pedig Sebastian Vettel és a Ferrari párosa csapott le a kínálkozó lehetőségekre. Toto Wolff éppen ezért úgy érzi, a jelentős előny ellenére sem pihenhetnek még a Mercedesnél:
„Tíz verseny elteltével, és kilenc fordulóval vége előtt több ponttal vágunk neki a szezon második felének, mint a tavalyi év azonos szakaszában. Ennek ellenére az előnyünk kisebb az ellenfeleinkhez képest” – nyilatkozta Wolff a motorsport.com szakoldalnak. „Egy pillanatra sem veheted el a lábad a gázról, és Magyarországon újfent bebizonyosodott, hogy a riválisaink minden botlásunkból adódó lehetőséget két kézzel meg fognak ragadni.”
„Mindannyian élveztük, hogy kikapcsolódhattunk a nyári szünetben, egyúttal azonban arra is koncentráltunk, ami előttünk áll” – folytatta a világbajnok istálló vezetője. „Még számos alkalom lesz, amikor megnyerhetjük vagy elveszíthetjük a csatát, ezért szüntelenül hajtanunk kell, hogy mi végezzünk az élen.”
A hétvégi Belga Nagydíjtól kezdve változnak a rajtra vonatkozó előírások, amelyek a Silverstone-ban és a Hungaroringen látottak alapján újabb rizikófaktort jelenthetnek a Mercedes számára, Paddy Lowe technikai igazgató szerint azonban Spában az új szabályok nélkül is bőven van esély váratlan eseményekre:
„Ez egy olyan verseny, amelyet gyakran megfűszerez az időjárás: az előző években számos futam vált klasszikussá az eső miatt. Emellett itt a leghosszabb egy kör, ezért ha a körülmények rossz pillanatban változnak meg, hosszú utat kellhet megtenni a kerékcseréhez, s ez gyakran alaposan átrendezi a sorrendet is. Jól fel lehet mérni az autó összképességeit is, hiszen a gyors kanyarokban erős aero-csomagra, míg a hosszú egyenesekben és az emelkedőkön motorerőre van szükség. Spa egyébként Monza mellett az a pálya, ahol speciális, alacsony leszorítőerejű konfigurációkat láthatunk – igaz, nem olyan mértékben, mint Olaszországban.”