Barrichello, aki 322 nagydíjon állt rajthoz, ebből pedig 11-et meg is nyert, elmondta, hogy a szakértőkön múlik az a döntés, hogy megállapítsák, a zárt fülke biztonságosabb-e, mint a nyitott vagy sem. „Csak a tudomány mutathatja meg nekünk, hogy mi a helyes, és mi nem. A Formula-1-ben mindig nyitott pilótafülkével versenyeztek, és állandóan lesznek olyanok, akik emiatt panaszkodnak, illetve olyanok, akik szerint így is lehet folytatni.”
„Tulajdonképp a motorsportok sosem lesznek biztonságosak. De ha egy munkagép van a pályán, akkor bármilyen lehet az a pilótafülke, úgyis meg fogsz sérülni. Ám, ha ott történik baleset, ahol az várható, akkor az új pályákon biztonságban vagy. De csak a töréstesztek és a tudomány tudja igazolni vagy az egyik vagy a másik dolgot.”
Az ugyancsak brazil származású Luciano Burti, aki a 2001-es Belga Nagydíj nagy balesetében arcsérüléseket szerzett, amelyek közrejátszottak a az F1-es karrierjének lerövidüléséhez, kitart amellett az állítás mellett, hogy a nyitott pilótafülkék a sport DNS-ébe vannak kódolva.
„Nem vagyok a változások mellett. Mondom ezt úgy, hogy nekem is volt egy nagy balesetem a Formula-1-ben. Bonyolult dolog erről véleményt alkotni, mivel lehet, hogy egy zárt fülke megmentette volna Bianchi életét. Így gondolkodva nem lehetsz ellene, viszont, ha csak a sportot nézem, akkor nem akarok változást látni. Open-wheelnek is nevezik ezeket az autókat, szóval ilyennek kellene maradniuk.
„Soha nem leszek olyasmi ellen, ami nagyobb biztonságot jelent a világbajnokságban, de ezzel egy időben az F1-nek ilyen a DNS-e. A formulaautók koncepciója az, hogy a versenyző feje látható legyen, nem úgy, mint a túraautókban. Ha ezt megváltoztatod, az rossz lesz a Formula-1-nek.”