A 2016-ban csatlakozó Haas istálló nem csupán motorokat kap a Ferraritól, de a két fél jelentős partneri kapcsolatban is áll. A Haas ettől reméli, hogy első szezonját nem a mezőny legvégén kell megkezdenie, a riválisok azonban attól tartanak, a Ferrari már idén profitál a partnerkapcsolatból, saját célra használja fel az adatokat, melyeket a hivatalosan Haas nevében végzett szimulációból nyernek saját szélcsatornájukban és CFD-technológiával.
„Úgy gondolom, nagy a zűrzavar azt illetően, mit jelent konstruktőrnek lenni” – reagált Gene Haas arra, hogy istállója az együttműködés révén nem is valódi gyártó, sokkal inkább ügyfélcsapat lenne. „Amint megveszed az első csavart, már nem vagy 100 %-osan konstruktőr. Két csapatot leszámítva, ahogy én tudom, mindenki másoktól vásárol motort és sebességváltókat.”
„Minden csapatnak ügyfélautója van, a kérdés csak az, hogy hány százalékban. A Formula-1 különleges abban, hogy mindenki azt gondolja, egyedi konstruktőrök szerepelnek benne, de ha a színfalak mögé tekintünk, a valóságnak nincs fekete-fehér határa, sokkal inkább középen van.”
Haas ráadásul még több segítséget szeretne a Ferraritól, amelyet a szabályok jelenleg még nem engednek meg. Számos további, egyelőre tiltólistán levő alkatrészt vásárolna meg tőlük, ezzel csökkentve a mérnöki gárda létszámát és költségeket. „Jelenleg ezt a szabályok nem engednék meg. Talán egy új modell lehetne. Miért segítene egy nagyobb csapat egy kisebbet? Jelenleg a legtöbb helyzetben a szabályok úgy vannak megírva, hogy a nagyobb csapatnak nincsen haszna abból, hogy segíti a kisebbet. Ezért nem is teszik.”