Bár a keddi napon rendszeresen feltűnő eső nem kedvezett a gumikeverékek kipróbálásának, a szerdai nap időjárási körülményei már jóval alkalmasabbnak bizonyultak, hogy a Pirelli információt gyűjtsön 2016-os abroncsaitól, amelyek összetétele csekély mértékben különbözik az ideiektől. A gumikat három csapat, a Mercedes, Ferrari, valamint Toro Rosso vitte pályára.
„Bosszantó volt látni a teszt kezdetét Ausztriában, amikor az eső elsöpörte az első reggelt” – kezdte a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery. „Kedd délutántól kezdve azonban nagy mennyiségű munkát folytattunk le, szerdán néhány alkalommal még napsugarak is előtűntek. Sok köszönet a Ferrarinak, Mercedesnek és Toro Rossónak azért, mert önként jelentkeztek, hogy segítsenek tesztelni néhány új keveréket a 2016-os szezonra.”
„Ez nagy segítség most, hogy már nincsenek szezon közben hivatalosan gumitesztre kijelölt napok. A begyűjtött eredmények nagyon hasznosnak bizonyultak, mi pedig folytatjuk a következő generációs gumik fejlesztését” – magyarázta az olasz cég F1-es felelőse.
2016 a Pirelli aktuális gumiszállítói szerződésének utolsó éve lesz, az FIA 2017-től új hároméves pályázatot írt ki. A cég erre szintén jelentkezett, de ezúttal ellenfelet is kap, a Michelin szintúgy szeretne a Formula-1 kizárólagos abroncsgyártójává válni.