DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Két gumigyártó verseng 2017-ért

Az F1 jelenlegi kizárólagos szállítója, a Pirelli maradni szeretne, a Michelin pedig pár napja benyújtotta pályázatát: rajtuk kívül mások nem jelentkeztek. A tervek egészen ellentétesek.

Mint ismert, a Formula-1-et versenyabroncsokkal ellátó Pirelli szerződése 2016 végén lejár, így a sportág vezetősége új tendert írt ki a következő hároméves periódusra. Jelentkezni június 17-ig lehetett, a Pirelli természetesen szívesen folytatná eddigi munkáját, mellettük pedig a sorozatban 2006-ig jelen levő Michelin is pályázott. Azt az olasz cég motorsportfőnöke, Paul Hembery, valamint más források is megerősítették az Autosport lapnak, hogy a kettőn kívül további cégek nem jelentkeztek. Két év múlva tehát vagy csak Pirelli, vagy csak Michelin gyártmányokat láthatunk a számos módosításon átesett F1-es autókon.

Szembetűnő, hogy a két gyártó mennyire különböző szemléletmóddal áll hozzá saját terveihez. A Michelin már korábban, amikor még nem lehetett tudni, jelentkezik-e, leszögezte, csak feltételekkel csatlakozna, ők ugyanis tartós gumikat szeretnének gyártani, emellett a 18 colos profilhoz is ragaszkodnak. A Pirelli ugyanakkor hangsúlyozta, nem az ő feladata változásokról dönteni.



„A mi ajánlatunk az, hogy követjük a szabályokat. Ez olyan, mintha egy motorgyártó megérkezne a sportba, ötliteres V8-as motor terveit mutatná be, aztán meglepődne, ha a sport azt mondja, ők 1,6 literes turbót akarnak” – szúrt oda a riválisnak Hembery Ausztriában. „Mi csak a szabályokra tudunk válaszolni, és megmondtuk, hogy támogatni fogjuk, amit ők akarnak. 20 colt szeretnének? Akkor 20 colost csinálunk. Tartsanak ki a gumik az egész versenyen? Megtesszük. Mondják meg, mit akarnak, mi pedig megvalósítjuk. Azt tesszük, amit a sport tőlünk kér. Nem vagyunk abban a pozícióban, hogy változtassunk a szabályokon. Javaslatokat természetesen tehetünk.”

A gumiprofilt illetően – nagy kérdés, hogy 18 col jön, vagy marad a 13 – Hembery külön kiemelte, nekik nincs szavuk abban, mekkora legyen. „Egészen világos, hogy ezt az FIA határozza meg a csapatokkal és a promóterrel együtt, ez pedig egy bizonyos típusú gumit jelöl ki. Továbbra is megkérnek arra minket, hogy segítsünk bizonyos számú bokszkiállást kreálni. Ha ezen változtatnak, természetesen az új kérésnek is meg fogunk felelni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: