A szezon előtt a királykategória olasz gumiszállítója hangzatos jóslatokat tett arról, milyen sokat gyorsulhatnak 2015-ben az autók: két-három másodperces tempójavulásról, pályacsúcsok megdőléséről beszéltek. Víziójuk eddig nem valósult meg, a javulás 0,5 és 1,5 másodperc közötti a legjobb körök tekintetében – a Kínai Nagydíjon pedig csaknem két másodpercet lassult a kategória. Ennek egyik fő oka, hogy a csapatok kezdenek átszokni az egy kiállásra, mint Monacóban és Montrealban megfigyelhettük, míg a Pirelli előzetesen a két-három kiállásos taktikát tartotta mértékadónak.
„Ha önkritikusak akarunk lenni, akkor azt mondanám, hogy az idei gumihasználati és -kopási szintek javultak az elmúlt évhez képest, az autók pedig jóval nagyobb számú körből hozzák ki a maximumot” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsportfőnöke az Autosport lapnak. „Kanada egy vagy két kiállásos verseny volt, mi pedig azt a feladatot kaptuk, hogy két-három kiállást valósítsunk meg, ettől jelenleg néhány kör távolságra állunk.”
„Ennek az oka az, hogy dolgoztunk a hátsó abroncson, amelynek segítségével pedig a csapatok jobban ki tudják egyensúlyozni az autó négy sarkát. Nem látunk nagy különbségeket a csapatok között ebben az évben.” A szakember aztán kitért az ígéretekre: „Az év kezdeténél várt teljesítményjavulást sem tapasztaltuk, melyre a téli tesztelés során és Melbourne-ben következtettünk. Csupán csekély fejlődés történt, ami szintén meglepetésként ért minket. Még egy két másodperces javulásnál is sokkal nagyobb terhelés éri a gumit, ez pedig gyorsan megváltoztathatja a versenystratégiát és kopást.”
Változás a 2014-es és 2015-ös leggyorsabb körök között:
Nagydíj |
2014 |
2015 |
Különbség |
Ausztrál |
1:32.478 |
1:30.945 |
-1.532 |
Malajziai |
1:43.066 |
1:42.062 |
-1.004 |
Kínai |
1:40.402 |
1:42.208 |
+1.806 |
Bahreini |
1:37.020 |
1:36.311 |
-0.709 |
Spanyol |
1:28.918 |
1:28.270 |
-0.648 |
Monacói |
1:18.479 |
1:18.063 |
-0.416 |
Kanadai |
1:18.504 |
1:16.987 |
-1.517 |