Eddig dobogós hely nélkül zajlik a Renault 2015-ös szezonja, egy fontos ütőkártya azonban a kezükben van: 12 zsetont használhatnak fel idény közbeni motorfejlesztésre, többet, mint bárki más. A motorsport.com értesülései szerint a franciák megbízhatósági problémáikat már megoldották a dugattyú új kialakításával, most pedig új koncepciók alkalmazását mérlegelik, melyekkel a teljesítménybeli lemaradást megszüntethetik.
A Renault már korábban hangsúlyozta, hogy zsetonjaikat az év későbbi szakaszára tartogatják – ezzel részben 2016-ra gondolnak –, a legvalószínűbbnek az tűnik, hogy fejlesztett erőforrásuk az augusztusi Belga Nagydíjon érkezik. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke tisztában van azzal, hogy nem számíthat gyors fordulatra, de reméli, hogy a rövidesen kezdődő fékpados teszt jó hírekkel fog szolgálni.
„A frusztráló dolog az erőforrással az, hogy az átfutási idejük nagyon hosszú. A következő két hétben fontos tesztek zajlanak Viryben a fékpadon, melyek jelentős hatással lesznek a következő évre. Vagy legalábbis irányt mutatnak majd. Fontos két hét lesz ez a színfalak mögött Viry Chatillonban” – mondta Horner.
A Red Bull hazai versenyétől, a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjtól azonban nem számíthat sokra, mivel a pályán jelentősen hangsúlyos a motorteljesítmény, lehetséges, hogy ez a helyszín fog legkevésbé kedvezni a csapatnak. A Hungaroringtől azonban jó eredményeket várnak: ezért az is elképzelhető, hogy feláldozzák hazai versenyüket a magyar futam miatt.