A Red Bull szenvedett a végsebesség és féktávok szempontjából hangsúlyos kanadai pályán, hazai versenyükön, a spielbergi aszfaltcsíkon pedig – ahol még tavaly is küszködtek, amikor az aktuális idénnyel ellentétben több győzelmet és számos dobogót gyűjtöttek – még Montrealnál is fontosabb a motorerő. „Az erőforrás tekintetében rosszabb helyzetben vagyunk, mint előző évben” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sport lapnak. „A GPS-es összehasonlítás az egyenesekben félelmetes.” Az elemzések azt mutatják, hogy az egy évvel azelőtti versenyhez képest körönként fél másodperccel lassultak Kanadában.
A lassú, szűk és kanyargós, Monacóhoz hasonló – ahol a szezon eddigi legjobb eredményét érték el, mindkét autó a legjobb öt között zárt – Hungaroring azonban maximálisan megfelel a csapat igényeinek. „Valószínűleg ez lesz a legerősebb pályánk az év során” – mondta Christian Horner csapatfőnök a Daniel Ricciardo által tavaly megnyert versenyről. „Ezért fontos, hogy olyan elölről indulhassunk, amennyire lehetséges.”
A Red Bull köztudottan rosszul áll a motorok számában is, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat versenyek óta a negyedik elemet használják, egy újabb motorcsere már rajtbüntetést von maga után, az idényben eddig látottak alapján pedig az egységek élettartamának vége vészesen közeleg.
Horner arról beszélt, hogy Ausztriában egy „taktikai büntetés” elvállalása lenne a logikus döntés annak érdekében, hogy Magyarországon ne kelljen számolniuk ezzel a veszéllyel. „Arra kell számítanunk, hogy a rajtrács utolsó sorában leszünk” – vallotta be a csapatvezető, aki azt is hozzátette, a kvalifikációt a Q3-ban kell zárniuk, hogy a büntetés ne tolódjon át a versenyre is, mint Verstappen és Button esetében Kanadában láthattuk.
Hozzátennénk, hogy Ausztria és Magyarország között tartanak még egy nagydíjat, a brit versenyt – ha a Red Bull ezen a helyszínen vállalkozna önként a büntetésre, nem kellene hazai közönség előtt a rajtrács végén szégyenkezniük, ráadásul frissebb motorokat használnának a Hungaroringen is. Lehetséges azonban, hogy a szintén nagysebességű silverstone-i pályán jobb szereplést vár a csapat, mint Ausztriában, ezért nem ezt a versenyt akarják feláldozni.