A Formula-1 Stratégiai Csoportjának csütörtöki találkozóján, amelyen a tankolás újbóli engedélyezéséről is határoztak, szó esett arról, hogy a nagyobb csapatok a jövőben ügyfélautókat biztosítanának annak érdekében, hogy a rajtrács létszáma ne csökkenjen a kívánt mennyiség alá. Ezzel új jelentkezők számára is vonzóvá válhatna a Formula-1, akiknek saját autó építésére egyébként nem lenne elegendő kapacitása. Közéjük tartozik az utánpótlás-kategóriák egyik élcsapatának számító francia ART, ahol többek között Lewis Hamilton vagy Valtteri Bottas nevelkedett és gyűjtött bajnoki címeket.
Az ART társtulajdonosa az FIA-elnök Jean Todt fia, Nicolas Todt, aki úgy érzi, egyelőre távoli az F1-ről beszélni, a lehetőséget azonban nem zárja ki. „Nincs semmilyen különösebb hozzáfűznivalóm ahhoz, amit bejelentettek” – nyilatkozott a motorsport.com oldalnak az ügyfélautókra utalva. „A Formula-1-be lépés azonban olyasvalami, amit az ART fontolóra vehet, de csak akkor, ha valóban megérné, azaz a kirakós összes darabja a helyére kerülne.”
Az ART több Formula-1-es istállóval is kapcsolatban áll, elsősorban a McLarennel: a GP2-ben a wokingi alakulat és partnere, a Honda pártfogoltjai, Stoffel Vandoorne és a japán Nobuhara Matsushita versenyeznek náluk. Idén még az autók festése is a McLarenre emlékeztet, az F1-es istállóhoz hasonlóan bahreini befektetőkkel rendelkezik. Az is említésre méltó, hogy éppen Ron Dennis az ügyfélautók egyik fő támogatója.
Ugyanakkor viszont a csapat idén csatlakozott a DTM-hez, a Mercedes harmadik alakulataként, a GP3-ban pedig az az Esteban Ocon versenyez velük, akit a németek nemrég vettek be támogatottjaik közé. Amíg a Formula-3-ban szerepeltek, szintén a Mercedes erőforrásait használták.