Forradalmi változás következhet be a Formula-1-ben, miután a Stratégiai Csoport tegnapi ülése azt az eredményt hozta, hogy a költségek csökkentése helyett az ügyfélautók jelenthetik a sportág jövőjét. Minderről az Autosport számolt be még azt megelőzően, hogy az FIA hivatalosan is nyilvánosságra hozta volna azt, hogy milyen elhatározások születtek a Biggin Hill-i eseményen.
Az ügyfélautók engedélyezése nem lenne újdonság, hiszen a Formula-1 első néhány évtizedében teljesen megszokott volt, hogy egy konstruktőr privát nevezőknek autót ad el, azonban később ezt a szabályok már nem tették lehetővé. A legsikeresebb ilyen privát istálló a Rob Walker Racing Team volt, mely 1953 és 1970 közt szerepelt úgy az F1-ben, hogy sosem épített saját autót, de így is kilenc futamgyőzelemig jutott.
A költségcsökkentő javaslatokat, mint például a szélcsatorna betiltása lett volna, tehát elvetették a csoport tagjai, az viszont egyelőre napirenden maradt, hogy a jelenleginél igazságosabban osszák el a bevételeket. Ahogy azt sejteni lehetett, a hírek szintén elvetették az ötödik motor használatáról szóló javaslatot, azaz továbbra is csak négy erőforrással gazdálkodhatnak a csapatok.
Az FIA a várakozások szerint ma, pénteken hozza nyilvánosságra hivatalosan, hogy milyen elhatározások születtek a Stratégiai Csoport ülésén.
A MEEX különleges akciójának köszönhetően most mindössze 8990 forintért látogathat ki a Magyar Nagydíj három napjára mindenki, aki érvényes diákigazolvánnyal rendelkezik. Az ajánlat részleteiről itt olvashatsz részletesen.