A 80-as évek és 90-es évek elejének meghatározó versenyzője, Alain Prost nem véletlenül kapta a Professzor becenevet: nem ösztönből, hanem rendkívül intelligensen versenyzett, felhasználva azt, hogy alaposan ismerte autója műszaki működését és jó érzékkel tudta feltérképezni viselkedését. Ezért furcsa, hogy épp az ő szájából hangzott el: a mai autók összetettebbé váltak a kelleténél.
„A mai autók kissé talán túl komplikáltak lettek” – mondta a négyszeres világbajnok az osztrák Servus TV-nek. Más véleményekkel ellentétben úgy gondolja, ezzel együtt nehezebbé is vált vezetni őket. „A legnehezebb dolog mindig az, hogy az utolsó tizedet kinyerjék. Ha a közönség szempontjából nézzük, az F1 megváltozott.”
Prost például a csapatok pilótáknak adott, vezetést illető tanácsait kifogásolja, a rádiózás korlátozása ellenére is úgy gondolja, a versenyzők túl sok külső segítségben részesülnek. A DRS-sel sem barátkozott meg, amely véleménye szerint túl könnyűvé tette az előzést a barcelonai futamon.
„De a versenyzők feladata nehéz marad, mivel túl sok mindent kell a fejükben tartani egyszerre. Néhány dolgot meg kell változtatnunk.” A Formula-E nagyköveteként nem meglepő, hogy Prost nem a hibrid erőforrásra panaszkodók sorába állt. „Személy szerint engem a motor nem keserít el, mivel technikai szempontból fantasztikus. De a Formula-1 rajongójának nem az a fontos, hogy mennyi üzemanyagot használnak el. Ők hangos motort akarnak, teljesítmény alapján pedig a motorsportok csúcsát.”