Ő pedig nem más, mint Pedro de la Rosa, aki főállású pilótaként összesen kilenc szezont teljesített az F1-ben, és legjobb eredményét éppen nálunk, a Hungaroringen érte el, a 2006-os Magyar Nagydíjon megszerzett második helyével. Elsősorban tesztpilótaként került a legjobbak közé, tavaly még a Ferrarinál töltötte be ezt a pozíciót, ám Fernando Alonso távozásával neki is megmutatták a kijárati ajtót.
„Nem mondom, hogy számítottam rá, hogy nekem is távoznom kell majd, de meglepni nem lepett meg, mivel annyi változás történt a csapatban, beleértve Fernando távozását is” – nyilatkozta a spanyol Diario Sportnak a rutinos pilóta, aki felett kicsit az idő is eljárt, hiszen jelenleg életének 44. évét tapossa. Ezért sem ringatja magát hiú ábrándokba F1-es jövőjét illetően.
„Én soha semmilyen körülmények között nem dobom be a törölközőt, mert a véremben van a versenyzés. De tisztában vagyok azzal, hogy a jövőben valószínűleg más kategóriákhoz kötődő projektekben tudok majd szerepet vállalni, olyanokban, amelyek jobban illenek a koromhoz, mint például a WEC” – mérlegelte helyzetét de la Rosa, aki ezután azt is kifejtette, miért nincs jelenleg szükség az F1-ben olyan dinoszauruszokra, mint amilyen ő is.
„Ha reálisan nézzük a dolgokat, tisztán látjuk, hogy jelenleg nincs túl nagy különbség a GP2 és az F1 között, ami azt is jelenti, hogy többé nem olyan nehéz újoncként becsatlakozni az F1-be. Ez rossz hír az olyan tapasztalt pilótáknak, mint amilyen én is vagyok, mert így, hogy nincs ugrásszerű különbség az utánpótlás-szériák és az F1 között, a fiatal pilóták beilleszkedése nagyon könnyűvé vált” – hívta fel egy általános jelenségre a figyelmet a 44 éves spanyol, amit jól példáz, hogy néhány éve még fel sem merülhetett volna egy 17 éves pilóta F1-es bevetése, most meg már lassan természetesnek vesszük, hogy Max Verstappen a mezőny teljes értékű tagja.
Erre a jelenségre egyébként de la Rosától függetlenül a spanyolok másik rutinos kedvence, Fernando Alonso is felhívta nemrégiben a figyelmet, kijelentve, hogy túl lassúnak tartja a mai F1-es autókat, és a 2000-es évek közepén sokkal nagyobb kihívást jelentett neki az F1, mint ma.
Változnak az idők, és nagy változáson ment át a télen a Ferrari is, ám de la Rosa azok közé tartozik, akik szerint korántsem Stefano Domenicali és Fernando Alonso távozásának, illetve Maurizio Arrivabene és Sebastian Vettel érkezésének köszönhető a maranellóiak rohamos formajavulása, mint ahogy azt a szélesebb befogadóközönség látni véli…
„Idén a Ferrari egy olyan stratégiai lépés gyümölcsét élvezi, amit még 2014-ben tett meg. Előbb kezdtünk el dolgozni a 2015-ös autón, mint bárki más az F1-ben, ami azt is jelentette, hogy a 2014-es évet kicsit feláldoztuk. Ezt látjuk visszatükröződni az akkori és a mostani eredményekben” – öntött tiszta vizet a pohárba Pedro, aki jelenleg a spanyol F1-es tévéközvetítések színvonalát emeli szakértelmével.