Az előzményekről a Formula.hu is beszámolt néhány napja: Ferdinand Piech, a VW Csoport elnöke, valamint Martin Winterkorn, az F1-párti vezérigazgató között belső hatalmi harc tört ki, Piech igyekezett elmozdítani helyéről utóbbit, az igazgatótanács azonban Winterkorn oldalára állt, és új, hosszú távú szerződést ajánlott neki. Piech Formula-1-et ellenző álláspontját nagyrészt Bernie Ecclestone iránti ellenszenvével magyarázta, Ecclestone azonban arról nyilatkozott, hajlandó lenne lemondani, ha ezzel elősegíthetné a Volkswagen, vagy az érdekeltségi körbe tartozó Audi csatlakozását.
Végül azonban nem Ecclestone mondott le: Ferdinand Piech, a legendás tervező, Ferdinand Porsche unokája döntött úgy, hogy a Winterkorn ellen elveszített harc miatt elhagyja a Volkswagen elnöki székét. A vállalatnál 20 éven keresztül vezető pozíciót betöltő Piechet váratlanul érte, hogy az igazgatótanács 5-1 arányban szavazott ellene, még unokatestvére, Wolfgang Porsche is Martin Winterkorn oldalára állt.
Piech azonnali hatályú távozása után Berthold Huber veszi át ideiglenesen helyét, amíg a konszern élére új elnököt nem választanak – a feltételezések szerint Winterkorn a legnagyobb esélyes, ami egyben azt is jelentheti, hogy a konszern a közeljövőben komolyan foglalkozni fog a Formula-1 kérdésével.
A Volkswagen Csoporthoz tartozó autómárkák: Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda és Volkswagen. Közülük a legesélyesebb az Audi érkezése, amely soraiban tudhatja a korábbi ferraris csapatfőnököt, Stefano Domenicalit, valamint a Williams, BMW és Brawn GP tervezőjét, Jörg Zandert. Különböző márkáival a Volkswagen már most is kiterjedt motorsport-programot folytat, képviseli magát a WEC-ben, DTM-ben, WRC-ben, ralikrossz-vb-n, GT-ben és F3-ban, a legtöbb kategóriában komoly sikerekből, belátható, hogy a sorból már csak a legmagasabb szint, a Formula-1 hiányzik.