A Repucom az ún. DBI-index alapján állítja össze minden F1-es szezon elején rangsorát, amely a világbajnoki sorozatban érintett versenyzők eladhatóságát méri saját országukban. A DBI-index pontjainak a 60%-át az adott híresség ismertsége, míg a maradék 40%-át megítélése adja, vagyis az, hogy milyen érzésekkel viszonyulnak hozzá honfitársai.
A német cég frissen közzétett kimutatása szerint Alonsót a spanyol emberek 98,4%-a ismeri (értsd: tudják, hogy ki ő), 88%-a el tudja őt képzelni egy tetszőleges márka nagyköveteként, míg 83%-uk bízik a kétszeres világbajnokban, így jön ki végeredményként a 89,66-os összpontszám.
Alonso spanyolországi ismertségével és népszerűségével egyedül Felipe Massa brazíliai hasonló mutatói tudnak vetekedni a jelenleg F1-es mezőny tagjai közül, ő szorosan ex-ferraris csapattársa mögött a 2. helyen áll a rangsorban, míg a top10 további helyein Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Jenson Button, Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Romain Grosjean, Max Verstappen és Sergio Perez osztoznak.
Ami számomra rendkívül meglepő, hogy a Ferrari legutóbbi világbajnoka, Kimi Raikkönen nem fért fel erre a listára, ami egyértelműen azt mutatja, hogy a finn saját hazájában közel sem örvend akkora népszerűségnek, mint egyébként a világ alighanem összes többi országában. Persze a Jégember kiszorulása a top10-es listából, részben talán annak is betudható, hogy a többiekkel ellentétben neki nincs hazai nagydíja.
Íme, a top10-es lista, lássuk, ki mennyire próféta saját hazájában!