DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

Susie elvetné az új szuperlicenszes pontrendszert

A Williams tesztpilótája, a női versenyzőnként jelen pillanatban az F1-es bemutatkozáshoz elvi síkon a legközelebb álló Susie Wolff kifejtette, miért nem ért egyet az FIA új, 2016-tól bevezetendő szuperlicenszes pontrendszerével.

A 32 éves hölgypilótának őszintén szólva eddig sem volt túl sok esélye arra, hogy éles versenykörülmények között bemutatkozzon az F1-ben, de az FIA új, jövő évtől bevezetni kívánt pontrendszere, amely a szuperlicensz megszerzését az utánpótlás-szériákban elért kimagasló eredményekhez köti, lényegében végleg elvágja előtte az álma valóra váltása felé vezető utat.

Értelemszerűen nincs is túlzottan elragadtatva az új pontrendszertől, és annak megváltoztatását szorgalmazza, hogy az F1-es tesztpilótáknak is megadják az esélyt a feljebb lépésre, azaz a főállású pilótaként történő bemutatkozásra. Wolff okosan nem saját magára hivatkozott érvelése megfogalmazásakor, hanem a férjura, Toto Wolff által irányított Mercedes fiatal német üdvöskéje, Pascal Wehrlein népszerűségét lovagolná meg ő is ügye előmozdításáért.



„Ez nem lehet így. Pascallal más a helyzet, mint velem, hiszen ő egy igazi fiatal reménység. Az ilyen srácok debütálását nem szabadna korlátozni a szabályoknak. Nem szabadna elfelejteni azt a tényt, miszerint a Formula-1-es autó volánjánál eltöltött idő rendkívül értékes, pont azért, mert limitált. Minden kilométer, amit megteszel ezekkel az autókkal, előnybe juttat versenyzőként. Ez tapasztalatot ad neked, és ezt nem lehet teljesen figyelmen kívül hagyni” – idézi az autosport.com Susie szavait, aki ezután azt is elmondta, idén a tesztpilótai kötelezettségei miatt neki például lehetősége sem lenne egy másik szériában versenyezni, de ha a jövőben csak ez szabna gátat F1-es bemutatkozásának, akkor természetesen örömmel fogadná a kihívást, és visszatérne az egyik „pontgyűjtő” bajnokságba.  

„Idén erre nincs lehetőségem a williamses időbeosztásom miatt. De ha a jövőben bármilyen okból kifolyólag csak a licenszes pontrendszer lesz az, ami akadályt gördít az indulásom elé, akkor természetesen mindent meg fogok tenni, hogy ezt az akadályt elhárítsam. Elég szerencsétlen helyzet ez egy olyan valaki számára, aki immár három éve vezet F1-es autót. Nehéz lenne ezt lenyelni, ha egyébként a lehetőség adott lenne az F1-es debütálásra” – vallotta be utolsó félmondatával a Williams tesztpilótája, hogy igazából amúgy sem sok esély kínálkozna arra, hogy valaha az F1-ben versenyezzen. De hát azért mégis, az elvek…

A napokban egyébként a Mercedes is jelezte, megkerülnék az új szabályokat és kivételes elbírálást kérnének az FIA-tól jelenlegi tesztversenyzőjüknek, Wehrleinnek, hogy egy nap a fiatal német bemutatkozhasson az F1-ben az egyébként szükséges pontmennyiség nélkül is, mondván, a DTM-ben és az F1-es teszteken már bizonyította rátermettségét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: