Pascal Wehrleinról van szó, akit néhány éve felkarolt a német márka azzal a határozott céllal, hogy eljuttassa őt a Formula-1-be. A pilóta 2012-ben a második helyen végzett a Formula-3 Eb-n, azóta viszont már a DTM-ben folytatja a felkészülést, ahol idén harmadik szezonjára készül. Az FIA által nemrég megalkotott pontrendszer azonban, amely formaautós sorozatokban elért eredményekhez köti az F1-es debütálást, keresztülhúzta a Mercedes számításait, hiszen a Német Túraautó-bajnokságért nem járnak pontok a szuperlicenszre, így az idei szezon végén Wehrlein nulla egységet fog birtokolni a száguldó cirkuszhoz szükséges 40-ből, ezáltal pedig messze kerül tőle a hőn áhított bemutatkozás.
Wehrleinnek két lehetősége van, ha valaha is F1-es versenyzővé szeretne válni. Az egyik szerint már idén, a szabály 2016-os érvénybe lépése előtt be kell kerülnie a mezőnybe, és legalább öt futamot teljesíteni, hogy jövőre ne akadjon fenn a rostán. Ez viszont az egyre kevesebb ülés miatt még a Mercedes hathatós közbenjárására is nehezen megvalósíthatónak tűnik. A másik út számára pedig, hogy a jövőben olyan sorozatokba igazol, amelyekért FIA-pontokat szerezhet, és összegyűjti az F1-es induláshoz szükséges 40-et.
A Mercedesnek viszont egyik megoldás sem tetszik igazán, ezért az FIA-hoz fordult az ügyben, és a szervezettel jelenleg arról egyezkednek, hogy Wehrlein esetleg kivételt kaphatna-e az elbírálásban, ha például jövőre szeretne debütálni az F1-ben, miközben az elmúlt három évéből csak DTM-rajtokat tud felmutatni.
Hogy már sor került ilyen megkeresésre, azt maga Wehrlein árulta el a barcelonai tesztet követően, ahol két napon is autóba ülhetett saját munkaadója és a Force India autóiban.
„Ezt a dolgot a Mercedes már felvetette az FIA-nak” - mondta, amikor a jelenleg nehezen elérhető tűnő debütálásról kérdezték. „Erre a szezonra rendelkezek szuperlicensszel, mivel tavaly teljesítettem ennek feltételeit, így tehát idén gond nélkül versenyezhetnék. Ám 2016-ra életbe lép a pontrendszer, így nem tudom, mi fog történni. Idén máris annyit teszteltem, hogy nem okozna problémát számomra jövőre versenyezni a Formula-1-ben. Ebben az évben egy kicsit az F1-ben is vezetek, emellett pedig a DTM-ben teljesítem a szezont, és igyekszek a legjobbamat nyújtani.”