A Forma-1-es Stratégiai Csoport múlt heti megbeszélése zöld lámpát adott a motorszabály átalakításának, melynek célja az 1000 lóerős teljesítmény elérése 2017-ig. Azonban maga a formula nem változna, a javaslatok szerint elég lenne növelni az üzemanyag-átfolyási limitet és a felhasznált üzemanyag mennyiségét.
A Renault azonban figyelmeztetett, hogy akik ezt szeretnék elérni, nem vették számításba a felmerülő költségeket, ami már amúgy is csapást szenvedett a 2014-es revolúció alkalmával. „Személy szerint nagyon szeretném ezt, de szükségünk van valakire, aki ki fogja fizetni a motorokat” – nyilatkozott az Autosportnak Cyril Abiteboul, a Renault F1 ügyvezető igazgatója.
„Vannak kiscsapatok, amelyek nem tudnának kifizetni nagyobb összegeket a motorokért, de azt is hallom, hogy vannak, akik plusz 200 lóerős teljesítménynövelést szeretnének elérni. A kettő hogy működhet együtt? Ha találunk valakit, aki kifizeti ennek a költségeit, annak nagyon örülnék. És jó lenne látni, hogy a pilóták hogy birkóznak meg az 1000 lóerős autókkal. De egyszerűen nincs könnyű és olcsó mód erre, a jelenlegi szabályok adta kereteken belül."
Annak ellenére, hogy a csapatok minimális változásokat szeretnének végrehajtani, Abiteboul szerint a költségek ennek ellenére is sarkalatos pontot jelentenek majd. „Az üzemanyag-elosztó rendszerben drasztikus változásokat kellene végrehajtani, ez pedig már más játszótér. A motor néhány belső elemét át kellene méretezni, ami maga után vonja az akkumulátor és az MGU áthelyezését. Az egész erőforrás átalakítására sor kerülne, ezért óvatosnak kell lennünk”- fogalmaz.
A csapatok még ebben a hónapban folytatják a motorokkal kapcsolatos megbeszéléseket, nyitva hagyva annak a lehetőségét, hogy az F1-es Bizottság következő ülésén, február 18-án jóváhagyják a tervezetet.