Bernie Ecclestone eltökélt célja az, hogy a motorok 1000 lóerős teljesítményt érjenek el – szerinte a jelenlegi V6-osok nem az F1-be valók –, javaslatát pedig a gyártók is támogatják. Konkrét elképzelés azonban arról még nem született, milyen formában valósulhat meg az erőbeli ugrás. A Ferrari például nem zárkózik el a radikális formulaváltoztatásból, egy másik forgatókönyv szerint viszont a jelenlegi keretből lehetne kipréselni nagyobb teljesítményt. A Stratégiai Csoport tagjai, köztük a hat legbefolyásosabb csapat a jerezi teszt befejezése utáni napon, csütörtökön Párizsban ülnek össze, hogy olyan utat találjanak, amelyet mindenki hajlandó követni.
Az elsősorban F1 üzleti és politikai ügyeivel foglalkozó újságírónak, Christian Syltnek – akinek előszeretettel nyilatkozik – Bernie Ecclestone elárulta, ő a szélsőségesebb oldal híve. „A V6-os erőforrás egy jó kis motor, mérnöki szempontból csodás, de nem a Formula-1-be tervezték” – mondta az F1 vezetője.
Az olasz La Gazzetta dello Sport értesülései szerint vasárnapi tervezetében egy 2,2 literes, ikerturbós V8-as formulára való áttérést fog javasolni, amely nagyon hasonló a 80-as évek turbómotorjaihoz. A Ferrari nem sokkal ezelőtt éppen ugyanezeket a paramétereket nevezte meg saját kívánságaként. A nyilatkozatot tevő Maurizio Arrivabene köztudottan jó kapcsolatot ápol Bernie Ecclestone-nal.
A Mercedes motorrészlegének vezetője, Andy Cowell a Speed Weeknek amellett érvelt, hogy a jelenlegi erőforrásokból bőven ki lehetne hozni 1000 lóerőt. „A V6-os turbók maximális kimenete 100 százalékos hőhatásfok mellett 1630 lóerő. Ez maga a tökéletesség lenne, mi viszont éppen ezért küzdünk.”
Jean Todt, az FIA elnöke óvatosan fogalmazott, szavai alapján hajlik a Mercedes álláspontjára. „Személy szerint nyitott vagyok mindenféle konstruktív javaslatra, de azzal a feltétellel, hogy biztosítjuk a technikai szabályok stabilitását. Ha lehetséges a motorerőt növelni a jelenlegi szabályok keretében, akkor tekinthetünk rá hagyományos evolúcióként” – mondta az orosz f1news.ru oldalnak.