A német szaklap szerint így aztán a végleges, melbourne-i szezonnyitón látható első orrkúp-kialakítások már csaknem minden csapat esetében a Mercedes jelenlegi, rövidebb orrú megoldására fognak hajazni. A Williams mérnöke, Rob Smedley számára például egyértelmű, hogy a Ferrari és a McLaren által jelenleg alkalmazott hosszabb orrkúppal megközelítőleg sem érhetők el a tavalyihoz hasonló leszorítóerő-értékek, ők ezért döntöttek a rövid változat mellett. Igaz, egy kis nyúlványt – a Red Bullhoz hasonlóan – ők is elhelyeztek az orrkúp elején, vélhetően azért, hogy átmenjenek a törésteszten.
Mint ismert, a Red Bullnak ez csak második nekifutásra sikerült, és a hírek szerint első alkalommal éppen egy a Mercedeséhez hasonló, rövid orrkialakítással próbálkoztak, ám ez a változat megbukott az FIA töréstesztjén. Mivel pedig máskülönben kifutottak volna az időből, így kénytelenek voltak a B-tervhez folyamodni, és egy átmeneti jellegű toldást eszkábálni az RB11-es orrkúpjának elejére. Ezzel a módosítással, már átmentek a törésteszten, de a hírek szerint, nem mondtak le az A-tervről, és tovább dolgoznak annak megvalósításán, hogy az a változat is sikerrel vegye a töréstesztet.
Ugyanígy a Ferrari, a McLaren és a Toro Rosso is alighanem csak átmenetileg alkalmazza a hosszabb kialakítást, mivel az első teszt még úgyis elsősorban inkább az erőforrások és az egyéb alkatrészek bejáratásáról, illetve az alapvető rendszerek megbízhatóságának teszteléséről hivatottak szólni, így nem a legégetőbb kérdés jelenleg az, hogy melyik csapat autójának milyen orrkúp díszeleg vagy épp csúfolkodik az elején.
Jó eséllyel tehát Melbourne-re megszabadulhatunk a „Pinokkió Ferraritól” és a „Pinokkió McLarentől” is.