Minden kiindulópontja a sokat vitatott motorszabály, amely kimondja, hogy a gyártók nem csupán február 28-ig fejleszthetnek 2015-ös erőforrásaikon, hanem a teljes szezon során is bemutathatnak módosításokat. Ezt az engedményt egy január elején megtalált kiskapu váltotta ki, a Ferrari és Renault pedig győzelemként tekintett rá a Mercedesszel szemben. A legrosszabbul a visszatérő Honda járt, amelyre új gyártóként egyértelműen a február végi határidő vonatkozott.
Az újoncok azonban nem nézték jó szemmel a hátrányos megkülönböztetést, és hamar panaszt tettek a Nemzetközi Automobil Szövetségnél. Az FIA egy nyakatekert, kompromisszumos megoldáshoz folyamodott. Az erőforrás alkatrészei 66 „zsetont” tesznek ki, ezekből 32 módosítható az év során. Ahány zsetont a három gyártó Melbourne-ben még nem használt fel, azok átlagának megfelelő zsetonnal rendelkezhet a Honda. Azaz ha egyiküknek 8, a másiknak 7, a harmadiknak 6 szabad zsetonja maradt, a Hondának 7 fog jutni.
Ekkortájt érkezett két, a Mercedesre vonatkozó hír: az egyik arról szólt – Toto Wolffra, a csapat üzleti főnökére hivatkozva –, hogy a gyártó a szezon első versenyein még a 2014-es erőforrását fogja használni, és a Spanyol Nagydíjtól érkezik az új verzió, hogy minél több időt fordíthassanak annak tökéletesítésére. Napokon belül azonban a hírt megcáfolták, és kijelentették, már a szezonnyitón az új hajtásláncot vetik be.
Az Auto Motor und Sport leleplezte, hogy a két, látszólag független fejlemény kapcsolódik egymáshoz: a Mercedes azért mutatja be az idény kezdetén friss motorját, hogy ezzel is rontsák a Hondára érvényes átlagot. Az eredeti tervek azt jelentették volna, hogy mind a 32 zsetonnal rendelkeznek még Melbourne-ben, a német lap információi szerint azonban az új stratégia révén mindössze 6-tal fognak. Hasonlóan gondolkodhat a Renault és Ferrari is, ugyanis a jól értesült Auto Motor und Sport azt is pontosan tudni véli, hogy a franciáknak 7, az olaszoknak 12 felhasználható zsetonjuk marad majd a szezonnyitóra. Ami azt jelenti, hogy a Honda 8-at használhat fel az idény során.
Jól látható, hogy ez meglehetősen kevés a 32-höz képest, amennyiért a Honda eredetileg az FIA-hoz fordult. A spanyol AS szerint a japánok újabb felülvizsgálatot kérnek a nemzetközi szövetségtől, a céljuk az, hogy ugyanúgy szabadon oszthassák be 32 zsetonjukat, mint a többiek.