Mint ismeretes, a japán cég kérésére az FIA átgondolta a szabályokat, és legutóbbi módosításában már a Hondának is engedélyezte az évközi fejlesztést - mégpedig olyan mértékben, hogy az a márciustól a másik három gyártó megmaradt lehetőségeinek átlagos értéke legyen.
Ezzel a McLaren partnere célt ért, bár reakciójuk alapján még így sem teljesen azt kapták, amit vártak. „A Honda szombat este értesült hivatalosan a hírről. Többé-kevésbé értjük az FIA álláspontját, de egyelőre nem akarjuk kommentálni a helyzetet” - válaszolta a cég egyik szóvivője a SkySportsnak.
A brit tévétársaság megkérdezte a Mercedest is, hogy mit gondolnak a szabályról, ami több lehetőséget adhat a riválisoknak a hátrányuk ledolgozására. A német márkánál azonban aligha reagálhattak volna ennél nyugodtabban, hiszen csak annyit mondtak, „nyugodtan” várják a szezonkezdetet.
Az évközi fejlesztési szabadság elsősorban a Renault és a Ferrari vágya volt, ám a Red Bull nemrég szintén óvatosan fogalmazott az esélyekkel kapcsolatban, hiszen ők is tudják, hogy ez nem feltétlenül fog nekik kedvezni, csak a lehetőséget adja meg.
„Egyelőre nem tudjuk, hogy milyen előnyökkel jár majd a döntés, miszerint a 2015-ös hajtásláncokat a február végi határidőn túl is lehet fejleszteni” - mondták a Red Bullnál. „Persze ez az extra idő lehetőséget ad a gyártóknak, hogy megpróbáljanak felzárkózni a legjobb márkához, viszont ugyanígy ők is nagyobb előnyre tehetnek szert.”