Napirenden volt még a safety caros periódusok utáni, állórajtos újraindítások kérdésének a megvitatása is, ám ezt biztonsági okokra hivatkozva a csapatok végül elvetették. Az egyetlen fontos újítás, amit jelen állás szerint 2015-ben meg kell majd szokniuk az F1 szurkolóinak, a virtuális safety car lesz, melynek ötlete és fontossága Jules Bianchi sajnálatos balesetét követően merült fel.
„Miután a 2014-es év utolsó versenyhétvégéin teszteltük a virtuális safety cart, most jóváhagyjuk a rendszer 2015-ös bevezetését. A VSC procedúrát a versenyfelügyelő kezdeményezheti majd a nagydíjakon annak érdekében, hogy átmenetileg megszüntesse a versenyhelyzetet a pályán. Normál esetben akkor lesz alkalmazva a rendszer, ha a dupla sárga zászlós figyelmeztetés indokolt és a versenyzők vagy a mentést végző pályamunkások veszélyben lehetnek, de a körülmények nem indokolják a tényleges biztonsági autó beküldését” – áll az FIA hivatalos közleményében.
Egy másik nagyon fontos változás, amely azonban csak 2016-tól lép érvénybe, hogy az FIA sokkal szigorúbb feltételekhez fogja kötni az F1-es szuperlicence megszerzését, amely nélkül ugyebár senki nem indulhat F1-es futamon. 2016-tól kezdődően 18 év lesz a szuperlicence kibocsátásának alsó korhatára, és a pilótáknak legalább két éves formulaautós tapasztalattal, érvényes utcai jogosítvánnyal és legalább 300 kilométernyi teszttapasztalattal kell rendelkezniük egy aktuális vagy korábbi évekből való F1-es autó volánjánál ahhoz, hogy szuperlicence-t kaphassanak.
Az említett szigorítások egyben azt is jelentik, hogy a jövőre mindössze egyéves formulaautós tapasztalattal a háta mögött, alig 17 évesen az F1-ben bemutatkozó Max Verstappen már csak a szabályok módosulása folytán is betonbiztosan őrizni fogja a legfiatalabb F1-es pilóta címet még hosszú éveken át. A megszorításokat egyébként vélhetően éppen az ő szokatlanul korai mélyvízbe dobása váltotta ki a WMSC-ből.
További szabályváltozást jelent – már 2015-től! – a 10 másodperces stop/go büntetések bevezetése, amelyet a vétkesek az idén látott 5 mp-es büntetésekhez hasonlóan, a rendes bokszkiállásuk során tölthetnek le. A motorcseré ezentúl nemcsak a rajtrácson történő hátrasorolást vonhatják maguk után következményként, de amennyiben az adott pilótát nem tudják a megfelelő mennyiségű helyezésszámmal hátrébb tenni a griden, akkor az illető a jövőben a versenyekre kiszabott időbüntetést is kaphat. A safety caros periódusok alatt a jövőben a lekörözött versenyzőknek nem kell várniuk körhátrányuk visszavételével, hanem egyből megtehetik ezt. Az autók minimumsúlyát 1 kg-mal megemelték, így 702 kg lesz.
Mindemellett a 2015-ös F1-es világbajnokság versenynaptárát is kiadták, amely 21 versenyt tartalmaz. Íme:
Márc. 15.: | Ausztrál GP |
Márc. 29.: | Maláj GP |
Ápr. 12.: | Kínai GP |
Ápr. 19.: | Bahreini GP |
Máj. 3.: | Koreai GP (ideiglenes) |
Máj. 10.: | Spanyol GP |
Máj. 24.: | Monacói GP |
Jún. 7.: | Kanadai GP |
Jún. 21.: | Osztrák GP |
Júl. 5.: | Brit GP |
Júl. 19.: | Német GP |
Júl. 26.: | Magyar GP |
Aug. 23.: | Belga GP |
Szept. 6.: | Olasz GP |
Szept. 20.: | Szingapúri GP |
Szept. 27.: | Japán GP |
Okt. 11.: | Orosz GP |
Okt. 25.: | USA GP |
Nov. 1.: | Mexikói GP |
Nov. 15.: | Brazil GP |
Nov. 29.: | Abu Dhabi GP |