Az Auto Motor und Sport nemrég arról számolt be, hogy az F1 Bizottság ülésén több vitatott szabályt is eltöröltek. A duplapontos utolsó futam mindössze egyetlen szezont ért meg, és szerencsére semmilyen lényeges dolgot nem befolyásolt, hiszen egyedül a bajnokság tizedik helye „cserélt gazdát” e szabálynak köszönhetően.
Jövőre viszont már nem láthatjuk az F1-ben ezt a vitatott szabályozást, s ez szintúgy igaz a biztonsági autós szakaszt követő állórajtra is – ez kérdéses sem volt, inkább az a megdöbbentő, hogy egyáltalán felmerült ez az ötlet. A kritikák szerint ez plusz kockázatot jelentett volna, arról nem is beszélve, hogy felesleges bonyadalmakat okozna a mesterséges izgalomkeltés érdekében.
Szintén fontos változtatás, hogy eltörölték a szeptemberben hozott szabályt a rádióbeszélgetések korlátozásáról. A döntés értelmében ezentúl ismét szabadon beszélhet egymással mérnök és versenyző, azaz a vitatott szabályozás csak két hónapig élt.
Döntés született a motorok befagyasztásáról is: az már biztos, hogy most nem módosítanak a szabályozáson, azaz továbbra is február 28-ig lehet fejleszteni az erőforrásokat, s összesen azok 48 százalékát lehet megváltoztatni.
Persze mindez csak abban az esetben érvényes, ha a változtatásokat a Motorsport Világtanács is elfogadja, ám nem látni okát, hogy miért ne tennének így.