Az Illien és a 2001-ben elhunyt Paul Morgan által alapított motorfejlesztő cég először a tengerentúlon, az IndyCarban tevékenykedett, majd a ’90-es években érkeztek meg az F1-be, ahol a Leyton House és a Tyrrell ellátása után a Mercedesszel léptek partnerségre, és onnantól a németek erőforrásainak megépítésére koncentráltak, szorosan együttműködve így a McLarennel. Tevékenységük két egyéni és egy konstruktőri bajnoki címben csúcsosodott ki, majd pár év múlva különváltak útjaik a csapattal.
Illien visszatért az IndyCarba, ahol a tavalyi és az idei bajnokságot is megnyerő Chevrolet motorok előállításáért volt felelős. A tél folyamán azonban ismét visszatér az F1 közegébe, hiszen az új hajtáslánc teljesítményével küszködő Renault felkérte őt, hogy segédkezzen a fejlesztési munkálatokban.
A Renault egyre nehezebb helyzetben van, és egyre hatékonyabban is kell működnie, hiszen jelen állás szerint a négyből két ügyfelét is elveszítheti a jövő évre. A Lotus már átpártolt a Mercedeshez, a szintén Renault erőforrásokat használó Caterham sorsa pedig továbbra is kérdéses. A vásárlók számának csökkenése kisebb bevételt jelent az F1-es motorrészlegnek, ami csak közelebb hozhatja a pillanatot, amikor a Renault elnöke, Carlos Ghosn megelégeli az eredménytelen költekezést. A sport jelenlegi helyzetében ráadásul kicsi az esélye, hogy enyhítenék a motorbefagyasztás szabályát, így a cégnek Illien, a Red Bull és a Nissan néhány mérnökének segítségével a téli hónapok alatt kell minél nagyobb előrelépést elérniük.