Az érdekütközést az váltotta ki, hogy a Mercedes továbbra is ragaszkodna az előzetesen lefektetett szabályhoz, miszerint csak a szezonok között lehet fejleszteni a motorokat, a riválisaik viszont, részben a stuttgartiakhoz mért lemaradásuk miatt évközben is engedélyeznék az erőforrások teljesítményének javítását.
„A Mercedes nagyszerű munkát végez” - szögezte le mindenekelőtt Horner, majd kritikus hangvételre váltott. „De ha a Ferrari, a Honda és a Renault nem dolgozhatják le a lemaradásukat, akkor egy eléggé stagnáló helyzetben fogjuk végezni. Vajon egészséges ez az F1 számára?”
„A kérdés széleskörű és messze túlmutat a csapatokon. Az a legfőbb kérdés, hogy mi a helyes a sport, és mi a helyes a rajongók szempontjából. Könnyen nézheti mindenki a saját érdekeit, ám az F1-ben versengésre van szükség.”
„Legyünk bátrak és mondjuk ki, hogy enyhítünk egy kicsit a korlátozáson. Persze egyidejűleg odafigyelnénk a kiadásokra is, hogy az ügyfélcsapatoknak ez ne járjon nagyobb anyagi teherrel, ám egyúttal a versengés is kialakulna.”
Az F1 Bizottság, amelynek az FIA és a FOM képviselői mellett a hat legnagyobb csapat a tagja, novemberben tart majd szavazást arról, hogy a jövő évtől életbe léptessék-e ezt az enyhítést. Az elfogadáshoz minden résztvevő beleegyezésére szükség van, ám a Mercedes, illetve a bizottságban ülő két jövő évi partnere, a Williams és a Lotus egyelőre hajthatatlannak tűnik.
„Kíváncsian várom, hogy mi lesz az F1 Bizottság döntése. Az FIA támogatja, a FOM támogatja, a nem Mercedes motort használó csapatok is mind támogatják az elképzelést. Nagyjából egy hónap múlva minden kiderül” - tette hozzá Horner.