A Pirelli a két középső keménységű keveréket szállította a helyszínre, ám azok szokatlan módon viselkedtek, hiszen alig koptatta őket az orosz pálya friss és rendkívül sima aszfaltja. Így csupán egy kerékcserére volt szüksége a mezőnynek, és ha nem lenne kötelező mindkét keveréket használni, egyesek kiállás nélkül is eljutottak volna a célig, mint azt a kényszerű taktikát választó Nico Rosberg 52 körös etapja is mutatta.
Az olasz céget hagyományosan a túl gyorsan kopó abroncsok miatt támadják a nézők és a versenyzők, most azonban hirtelen azért kerültek kereszttűzbe, mert nem használódtak el elég gyorsan a gumik, így a verseny folyása - előzések híján - viszonylag statikus volt.
„Nem számít, hogy mit teszünk, mindenképp kritikákat kapunk” - jegyezte meg a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery. „Az itt a legnagyobb probléma, hogy az embereknek rövid az emlékezetük, ezzel pedig lehetetlen helyzetbe hoznak minket. De abban sem vagyok biztos, hogy lényegesen megváltoztatta volna a verseny képét, ha a szuperlágy gumikat hozzuk ide.”
„Még a lágyakkal is leggyorsabb köröket lehetett futni az etapok végén, amiről szerintem több tényező összejátszása gondoskodott. Az aszfaltnak mindenképpen hatása volt rá, de ez talán változni fog a jövőben.”
Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője szerint ez a hétvége remekül példázta, hogy hogyan festenének a versenyek, ha a gumik által jelentett változót kihúznánk az egyenletből.
„Kell, hogy legyen valamilyen egyensúly. Most jártunk először ezen az aszfalton, és a Pirelli gumijai golyóállónak bizonyultak, ami remélhetőleg őket is emlékeztette arra, hogy ez a régi stílusú versenyzés nem izgalmas” - utalt Horner az átmenetinek számító 2010-es szezonra, amikor tankolás miatt már nem kellett a bokszba hajtani, és a Bridgestone abroncsai sem jelentettek kihívást a mezőny számára.
„Az idei futamaink a 2-3 kiállással igazán szórakoztatóak voltak, és bízom benne, hogy a hátralévő versenyeken is visszatérünk ehhez az állapothoz.”
A versenyzők azonban úgy tűnik, nagyobb örömüket lelték a helyzetben, hiszen amint azt Nico Rosberg a futam előtt a SkySportsnak elmondta, itt a gumik végre lehetővé teszik, hogy ugyanúgy mindent kihozzanak az autókból a verseny során, mint az még 5-6 évvel ezelőtt lehetséges volt.
A kérdés persze, hogy a versenyzők vagy a nézők érdeke az előbbre való? És mit akarnak egyáltalán a nézők?