Mivel a Marussia csak egy autót indított ezen a hétvégén, a Q1-ben a szokásos hat helyett csak öt versenyzőtől intettünk búcsút. Így is láthattunk egy szokatlan kiesőt Felipe Massa személyében, akinek láthatóan problémái voltak az autójával, hiszen az edzéseken futott erős köridők után most minden próbálkozása ellenére a legjobb 16 közé sem tudott bekerülni. Csak a 18. pozícióban végzett és a Caterhammel Marcus Ericsson is előtte végzett. Claire Williams sejtése szerint a motorral nem volt rendben valami, míg a SkySports azt tudta meg a csapattól, hogy a benzinnyomás volt a kelleténél alacsonyabb az autójában.
Az első szakaszban egyébként mindenki a lágyabb abroncsokkal futotta meg legjobb idejét, meglepő módon még a Mercedesek is azokon hajtottak ki először. A legjobb időt ekkor Hamilton futotta Rosberg előtt.
A Q2-ben a Mercedes britje megőrizte az egész hétvégén látott nagyjából háromtizedes előnyét csapattársával szemben, miközben tovább faragott a legjobb köridőn. Az állva maradt Williams és a két McLaren követte őket tisztes távolságból, a Red Bull-lal viszont nagyot fordult a világ, hiszen rá kellett ébredniük, hogy a fiókcsapat Toro Rosso egy körön erősebb tempóra képes autóiknál. Danyiil Kvjat az ötödik legjobb idővel jutott tovább, Sebastian Vettel azonban egész idő alatt küszködött, és végül csak a 11. helyre volt elég az eredménye a szintén továbbjutó Jean-Eric Vergne mögött.
A Q3 alatt a szokástól eltérően a többség nem állt ki kerékcserére, a lágy abroncsok is olyan jól működtek, hogy több gyorskört is ki lehetett préselni belőlük, így a pilóták 3-4 alkalommal is próbálkozhattak javítani idejükön.
Itt is Hamilton állt az élre, és Rosberg nem is tudott rá veszélyt jelenteni a második helyről, viszont a brit egy váratlan kihívót kapott a záró percekre. Valtteri Bottas az utolsó körét két abszolút legjobb szektoridővel kezdte, és a második mérési pontnál 77 ezreddel jobban állt Hamiltonnál. Minden esélye megvolt arra, hogy megszerezze pályafutása első pole-ját, ám az utolsó kanyar kijáratánál hibázott, túl szélesen fordult, így pedig végül nem tudott javítani az idején. A finn már ezt megelőzően is a harmadik legjobb időt birtokolta, így nem lehet túlságosan csalódott.
Jenson Button lett a negyedik, megelőzve az egész időmérő alatt kiválóan teljesítő Kvjatot, aki hazai pályáján a Toro Rosso történetének egyik legjobb kvalifikációs eredményét szerezte. Őt Kevin Magnussen követi, bár a dánra öthelyes hátrasorolás vár váltócsere miatt. Daniel Ricciardo a 7. helyen végzett, mögötte pedig a két Ferrari áll Fernando Alonso és Kimi Raikkönen révén.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:38.513 | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:38.713 | 0.200 |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1:38.920 | 0.407 |
4 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1:39.121 | 0.608 |
5 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1:39.277 | 0.764 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:39.635 | 1.122 |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:39.709 | 1.196 |
8 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:39.771 | 1.258 |
9 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1:40.020 | 1.507 |
10 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1:40.052 | |
11 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1:39.629 | |
12 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:40.163 | |
13 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1:40.536 | |
14 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1:40.984 | |
15 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1:41.397 | |
16 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1:42.648 | |
17 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1:40.058 | |
18 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1:43.064 | |
19 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1:43.166 | |
20 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1:43.649 | |
21 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1:43.205 |