A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég döntött úgy, hogy az első és hátsó tengelyek között összeköttetést biztosító FRIC-rendszer illegálisnak minősül, mivel működése alapján egy mozgó aerodinamikai alkatrész, amely a szabályokba ütközik. A szabályozótestület azonban azt a lépést hozta meg, hogy az autókból csak 2015-től kell mindenképp kiszerelni az alkatrészt, és a csapatokra bízta a döntést: egyhangúlag határozzák meg, maradnak-e a FRIC-felfüggesztéseknél, vagy pedig mindannyian elvetik azokat.
Ebben a kérdésben nem sikerült egyetérteni az Autosport szerint - bár nagyobb csapatok, mint a Red Bull, Ferrari vagy Mercedes a folytatás mellett álltak ki, nem sikerült mindenkit maguk mellé állítani.
Az, hogy nem tudtak konszenzusra jutni, egyben azt is jelenti, hogy fennáll az esély, valamelyik csapat megóvja a nagydíj eredményeit a FRIC-rendszert használó riválisokkal szemben. Ebben az esetben következhet be a forgatókönyv, amelyről mi is beszámoltunk korábban: a Forma-1 istállói között érvényben van egy egyezség, miszerint a technikai jellegű óvásoknak a nagydíj előtti csütörtökön kell bekövetkezniük. Ha valaki óv, a versenybírák megvizsgálják a kifogásolt alkatrészt. Abban az esetben, amennyiben szabálytalannak nyilvánítják, a pénteki szabadedzésekig mindenki kiszereli autójából. Az Autosport szerint megtörténhet az is, hogy a stewardok az FIA döntése ellenére úgy határoznak, a FRIC nem sérti a szabályokat. Ebben az esetben azok vissza fognak kerülni az autókra.
Ãgy vélhetően a Red Bullra és a Mercedesre is, amelyek elővigyázatosságból úgy döntöttek, már a Német Nagydíj előtt eltávolítják a felfüggesztést autójukból - bár sokan úgy tartották, a FRIC lehet a Mercedes idei dominanciájának egyik kulcsa, a két csapat szerint a leszerelés nem jelent túl nagy hátrányt. A konstruktőri verseny első két istállója után ma a McLaren is úgy ítélte meg, hogy a nagydíjon már nem használja a vitás elemet.