A Nemzetközi Automobil Szövetség júniusban kezdett el vizsgálódni a csapatok komplex felfüggesztései után, és mivel a rendszer az istállók bevallása szerint az autók magasságának stabilizálását szolgálja, az FIA úgy döntött, szabályellenesnek minősíti. 2015-ben már biztosan nem használhatja senki, azonban a szövetség hajlik afelé, hogy a csapatokra bízza a döntést: alkalmazzák-e az idei szezon további részében, vagy az elvetése mellett voksolnak.
Charlie Whiting, a Forma-1 versenyigazgatója hozzátette: ha a csapatok nem tudnak egyhangúlag megegyezni az ügyben, értesíti a versenybírákat, hogy a FRIC-rendszert használó autók szabályellenesek. Megállapodásra egyelőre nem került sor, a brit Autosport értesülései szerint azonban az FIA inkább kivárja a soron következő Német Nagydíjat.
Ez azt jelenti, hogy a csapatok a versenyhétvége során panaszt tehetnek a többi résztvevő FRIC-rendszerére, mivel pedig a felfüggesztés az FIA szerint a szabályokba ütközik, ez az eredmény elvesztését jelentené a bepanaszolt csapat számára, amit senki sem szeretne megkockáztatni. A Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Lotus, Williams és Marussia már közölték, hogy nem fognak panasszal élni, de amíg nem csatlakozik minden egyes istálló a megállapodáshoz, a jövőbeli eredmények veszélyben vannak.
Itt jön közbe a csapatok egy másik, korábbi egyezsége: bár elméletileg a teljes versenyhétvége során lehetőség van az óvásra, az istállók között hosszú ideje érvényben van az a szabály, hogy a FRIC-hez hasonló technikai szabálytalanságok megóvását a hétvége előtti csütörtökig be kell nyújtani. Ennek értelmében a FRIC sorsa eldőlhet a pénteki szabadedzések előtt: ha senki sem dönt úgy, hogy óv, a rendszerek az autókon maradhatnak, ellenkező esetben valószínűleg mindenki eltávolítja őket.