Nem változik az autós műfaj: amikor a dízelmotor menő volt, akkor komoly számolgatások mentek, hogy a takarékosabb üzemével hány kilométer után hozza be a felárát. A matematika 2021-ben már arról szól, hogy a hibridek és a tölthető hibridek mikor dolgozzák le az ártöbbletüket…
A Renault jókora késéssel dobta piacra az első öntöltő hibridjét. A tesztautónkban két villanymotorral rendelkező, a megszokottaktól teljesen eltérően működő hibrid megoldás csatlakozik az 1,6-os, végtelenül egyszerű technikájú, turbótlan benzinmotorhoz – de ez a párosítás később az értéktartásban sokat tud segíteni.
A Hitachitól származik a 10 kilós, 1,2 kWh-ás energiatároló, a komplett hibrid rendszer ezen felül még 105 kilóval növelte a Clio tömegét. És hogy ennek mi volt a haszna? A 48 voltos technikával felvértezett hibridnél vegyes használatban, hideg időben, 6 liter körüli fogyasztást mértünk. Ezt persze lejjebb is lehet vinni, ha sokat használják a B állást, azaz az erősebb visszatáplálást. Ekkor az elektromos autóknál bevált, úgynevezett egypedálos módban lehet autózni, szinte nélkülözve a fékpedált vagy minimálisan használva. Így könnyedén össze lehet szedni az extra áramot.
Hátramenetben és az autó megindulásakor (maximum 15 km/óráig) elektromos módban működik a Clio E-Tech. Az áram sose fogy ki belőle, mert ezekre a manőverekre mindig tartalékol elektronokat a rendszer. A teljes csöndben történő parkolás és a lassú tempós manőverezés hozza a villanyautós életérzést – környezettudatos autósnak érzi magát az ember a kisautóban.
A sportos külsőbe öltöztetett Clio műszaki megoldásai érdekesek. Nincs hosszabb elektromos mód, az elektronika dönti el, hogy melyik motor hajt vagy áll, esetleg összedolgozik a két rendszer. Egyetlen furcsaságot találtunk, ami az volt, hogy időnként váratlanul felpörög a belső égésű motor, ami kissé zavaró.
Az ötödik generációs Clio mint autó, hozza a formáját, azaz otthonos, kényelmes, jók az utastér anyagai, de hátul nem rendelkezik túl nagy lábtérrel. Az esős időben azt sikerült megfigyelni, hogy a Renault jel közepén a tolató kamera könnyen koszolódik. Ettől függetlenül az is megállapítást nyert, hogy a kamera képe nem túl jó felbontású – az ilyesmire valamiért kényesek a tesztelők...
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4050/1988/1440 mm
Motor: 1598 cm3 + villanymotor. Összteljesítmény:140 LE/300 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s
Ár: 9 139 000 Ft (alapár: 7 099 000 Ft)
Tesztautó: Renault Hungária Kft.