A turbók betiltása után legtovább a Ferrari kísérletezett tizenkét hengeres erőforrással 1989 és 1995 között, de az átütő siker elmaradt. Leginkább 1990-ben kerültek közel a világbajnoki címhez, Alain Prost mindössze néhány ponttal maradt le Ayrton Senna mögött és az autó viszonylag megbízhatóra sikeredett.
Nem úgy a későbbi évjáratok, az 1995-ös modell (412 T2) is elég sokszor megkeserítette Jean Alesi és Gerhard Berger életét megbízhatatlanságával. Amikor 1995-ben Michael Schumachert már előre sikerült megszereznie a Scuderiának, az év végére kétszeres világbajnokká váló németnek kellett eldöntenie, hogy a V12-es, vagy a V10-es erőforrással szerelt gép tetszik neki jobban.
Novemberben Maranellóban, majd kicsivel később Estorilban is kipróbálta mindkét versenyautót és egyértelműen a V10-es motoros Ferrari mellett tette le a voksát. A teszteket követően az autót egy német gyűjtő vásárolta meg, majd 2000-től Klass Zwart autóversenyző tulajdonát képezte. Jelenlegi tulajdonosa 2013 óta birtokolja a becses darabot.
Február első felében, Londonban kerül kalapács alá Schumacher első Ferrarija, ami egyben az utolsó is, ami V12-es motorral vett részt tesztelésen és versenyeken is. Jean Alesi 1995-ben egy futamgyőzelmet aratott vele. A Girardo &Co. mutatta be az autót a Rétromobile kiállításon. Tekintettel a vörös autó előéletére és Michael Schumacher hírnevére, valószínűleg nem lesz olcsó mulatság megszerezni a 27-es számú Ferrarit.