Az Autóipari Management Központ 18 globális autógyártó 53 márkájának 1220 innovációját vizsgálva döntötte el, ki lesz az idei győztes. A Ford az olyan biztonsági és félautomata vezetősegítő rendszereinek köszönheti győzelmét, mint az Aktív Parkolóasszisztens és az Active City Stop.
Biztonsági és félautomata vezetősegítő rendszereinek kifejlesztéséért a Ford nyerte el a ‘2015 Leginnovatívabb Tömeggyártó Márkája’ díjat az idén immár tizedik alkalommal megrendezett AutomotiveINNOVATIONS megmérettetésen. A németországi székhelyű Autóipar Management Központ a Fordot találta a 18 nemzetközi autógyártó 53 márkáját felvonultató verseny legjobbjának. Saját kategóriájában a Focus is nyert, és szegmensében a vadonatúj Mondeo is dobogós helyen végzett. A Ford az olyan biztonsági és félautomata vezetősegítő rendszereinek köszönheti győzelmét, mint az Aktív Parkolóasszisztens, ami segít a vezetőnek a merőleges és párhuzamos parkolásban, illetve az Active City Stop automatikus féktechnológia, ami 50 km/órás sebességig működik.
“Az innováció mindig is a Ford éltető eleme volt – s egyre inkább az, mióta az autóipar belépett a gyors technológiai fejlődés korszakába.” - fogalmaz Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Napjainkban bevezetett technológiáink biztonságosabbá, takarékosabbá és teljesebbé teszik az autózást.”
Az Autóipari Management Központ az autóipari és mobilitási kutatásokra létrehozott független intézet, ami a németországi Bergisch Gladbachban működő Alkalmazott Tudományok Egyetemének stratégiai tanácsadója. Az intézet AutomotiveINNOVATIONS nevű versenye az autóipari mérnöki innovációkat emeli reflektorfénybe. A Prof. Dr. Stefan Bratzel által vezetett, s a PricewaterhouseCoopers AG munkatársaival együttműködő zsűri közzétette, hogy a megvizsgált innovációk közt közel 300 vezetősegítő rendszer szerepelt.
“Az AutomotiveINNOVATIONS több mint 1200 műszaki innováció alapján azonosította a holnap autóipari trendjeit.” – avat be Bratzel. “A ‘Leginnovatívabb Tömeggyártó’ díj elnyerése egyértelműen igazolja a Ford márka újító szellemiségét. A Focus és a Mondeo modellekben számos olyan innováció működik, amelyek a sorozatgyártott autókban is bizonyítják működőképességüket.”
A zsűri külön kiemelte a díjnyertes, 1,0 literes EcoBoost motor értékeit (ez az erőforrás tavaly a világon elsőként zsinórban harmadszor is elnyerte az Év Motorja díjat), valamint a Ford Elektronikus Stabilitásprogramjának kiváló működését. A Frankfurtban megtartott beszédében Bakaj ismertette a Ford Intelligens Mobilitástervét, aminek segítségével a vállalat szeretné megőrizni a mobilitás szabadságát az egyre zsúfoltabb és mindinkább urbanizálódó világban. A Ford januárban 25 kísérleti projektet indított útjára, hogy innovatív megoldásokat honosítson meg a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan közlekedő autók, a vásárlóknak nyújtott élmény és a ‘big data’ adatfeldolgozás területein. A tavaly bemutatott, és a világ több mint 140 piacán forgalmazott Focus hangvezérlésű SYNC 2 technológiája már arra is képes, hogy ha az autós egyszerűen csak kimondja: “éhes vagyok”, a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit. A vadonatúj Mondeo olyan technológiákat kínál, mint légzsákok és biztonsági övek előnyeit ötvöző Légzsákkal Ellátott Hátsó-szélső Biztonsági Öv, vagy a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, ami érzékeli az úton vagy az út mellett haladó gyalogosokat, illetve azokat, akik az útra lelépve keresztezhetik a jármű útját. Ha a rendszer gázolásveszélyt észlel, figyelmezteti a vezetőt, s ha az nem reagál, automatikusan fékez.