A 25. jubileumi évfordulót viszont hatalmas forróságban rendezték meg, amely az egyébként pompás zöld birtokot inkább sárgás-barna mezőként tüntette fel. Mindez azonban egy fikarcnyit sem zavarta a látogatókat, akik szép számmal özönlöttek már reggel 7 órakor a nyitott paddockba. Volt ott aztán minden, ami szem-szájnak ingere: gépszörnyetegek az autózás őskorszakából (beleértve egy pár elektromos autót is a XX. század elejéről!), fürge kis olasz versenyautók az 1920-as és 1930-as évekből, a német ezüstnyilak (Mercedes és Auto Union), a brit és francia autógyártás remekei, valamint az amerikai öblöshangú V8-as behemótok. A Formula-1 autók teljes spektruma felvonult az 1950-es évektől (Maserati, Mercedes, Cooper) egész napjainkig: a jelenlegi Mercedes AMG, McLaren, Williams, Red Bull és Ferrari csapatok számos betontorpedóval jöttek el. A legfrissebb autóikat a britek Formula 2-ben szereplő reménységei nyúzhatták: George Russell (Mercedes), Jack Aitken (Renault) és Lando Norris (McLaren) hamar belopták magukat a rajongók szívébe.
A Williams például Juan-Pablo Montoya 2004-es és Nelson Piquet 1986-os F1-es autóival röpítette vissza az időbe a nosztalgiázókat. Az 1974-es McLaren M23-ast a legendás Emerson Fittipaldin kívül az Indycarban sikeres Gil de Ferran, valamint a jelenlegi F1-pilóta Stoffel Vandoorne vezethették.
Nagyon jó volt látni Jackie Stewartot is Jim Clark Lotusában, akit két fia, Paul és Mark követtek édesapjuk világbajnokságot nyert Tyrrell autóiban. A Stewart családnak rengeteg köszönhet a mai F1, hiszen az általuk alapított csapat képezte a jelenlegi Red Bull Racing alapjait.
A motorsport története nagyon szorosan összefonódik a brit versenyzőkkel és csapatokkal. Ezek közé tartozik az 50 éve alapított Lola is, amely kezdeti sikereit nagy mértékben John Surteesnek köszönhette, ám Graham Hill és Nigel Mansell is jelentősen hozzájárultak a márka sikertörténetéhez. A hatvanas évek Honda F1 autóját, valamint az 1986-os Beatrice Haas F1 autót is a Lola építette (mindkét autó jelen volt az idei fesztiválon), nem is beszélve a számtalan Le Mans, Can-Am és megbízhatósági futamokra tervezett sportautókról, valamint az Indycar/ChampCar Lolákról.
Az idei sebességfesztivál középpontba helyezte a Martini 50 éves motorsporttörténetét is, legendás Martini-csíkokban pompázó versenyautókat vonultatva fel. Ugyancsak 50 éves lett a brit túraautóbajnokság (BTCC) és a Ford Escort motorsporthagyománya. Egy Ford Escort Mk1 modellt még a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen is kipróbálhatott. Egyébként TK nem állhatott ellen a temérdek számban felvonult gépcsodáknak és a Ford Escorton kívül egy Tyrrell 003 F1-be, AC Cobra Daytonába, valamint egy harmincas évekbeli Audi Streamlinerbe is beugrott.
A Le Mans 24 órás legendáját a Toyota a Fernando Alonso / Kazuki Nakajima / Sebastian Buemi győztes autójával ünnepelte, viszont a Porsche nagyon kitett magáért Goodwoodban, hiszen a 70. születésnapját ünneplő márka állt az idei esemény középpontjában. A Goodwood-ház előtti szoborköltemény a Porsche gazdag történelme előtt tisztelgett és a stuttgarti márka az idei Le Mans GT Pro kategória győztese mellett olyan különlegességeket is elhozott West Sussexbe, mint a 917, a 962, a 935 „Moby Dick”, a 959 Dakar, a Dan Gurney vezetésével diadalmaskodó 804 F1 autó, illetve az Indycarban a nyolcvanas években szereplő March-Porsche.
Az Indianapolis 500 nyerteseinek arcmásával díszített legendás Borg Warner-trófea ezúttal csupán második alkalommal hagyta el az Egyesült Államok területét azért, hogy Goodwoodban lehessen (az első tavaly történt, amikor Takuma Satóval Japán felé vette az irányt). Érdekesség, hogy a goodwoodi aszfaltcsík rajtvonalát az indianapolisi oválpályát egykor teljesen beborító téglákból készítették. A trófea mellett egy legendás pilóta is képviselte az Indycar közösségét West Sussexben: „Lone Star JR”, azaz Johnny Rutherford, háromszoros Indy 500-győztes az 1980-as Chaparral-Cosworth-szel egészítette ki a hangulatot.
A goodwoodi sebességfesztivál a motorsport gazdag múltjával párhuzamosan a jövő technológiáját is felkarolja. Négy-öt évvel ezelőtt senki nem gondolta volna, hogy a birtokon végigvezető hegyi gyorsasági pályán egy elektromos autó felveszi a versenyt a benzines vetélytársakkal. Ennek ellenére idén pontosan ez történt, amikor Romain Dumas vezetésével a 680 lóerős Volskwagen I.D. R Pikes Peak elgondolkodtató időt autózott. Érdekes és érdemes lesz követni, milyen irányba fejlődik majd a Goodwoodi Sebességfesztivál az elkövetkező 25 évben!