DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Egyéb

Folytatódott a magyar kálvária az Africa Eco Race-en

„Az égiek sem nagyon akarják, hogy jól alakuljanak a dolgaink az idei Africa Eco Race-en!” Kovács Miklós, a Qualisport pilótája ezekkel a szavakkal sommázta a január 11-én, Dakarban, a Rózsaszín-tó partján záruló összecsapás kilencedik szelektív szakaszát, miután a csütörtöki tábornak otthont adó mauritániai Akjoujtban kipattant a Scania pilótafülkéjéből…

Nem véletlen, hogy a Czeglédi Péter navigátorral és Ács László főszerelővel együtt a magyar színeket a mezőnyben egyedüliként képviselő egység pilótája csalódott volt, több mint 1000 lóerős kamionja ugyanis súlyosan megsérült és nem is tudták befejezni a napi penzumot. A szakasz rajtja előtt a kilenc indulóval elstartolt kategóriában a 6. helyet birtokló kalocsai trió a korábbi többszörös győztessel, a Tatra-ász Tomas Tomecekkel csatázott, amikor a 140. kilométer környékén a cseh monstrum porában haladva a Scania jobb hátsó futóművével eltaláltak egy jókora szikladarabot.

AFR15D10A1178



„A felni széttört, a futómű is súlyosan sérült, így jobbnak láttuk visszatérni az első ellenőrzőponthoz és kiállni a szakaszról. Kiválóan kezdtük ezt a versenyt, nyertük a nyitószakaszt, de azóta tényleg minden rossz megtörténik velünk, ami csak megtörténhet. Defektek sorozata, váltócsere, motorproblémák, most pedig ez… A srácoknak biztosan hosszú éjszakája lesz a javítási munkálatok miatt. Marokkóban, a váltó cseréjekor több mint 8 óra időbüntetést kaptunk, ehhez jön most egy újabb adag, de ennyi nehézség után már nem foglalkozunk ilyesmivel. Egyetlen cél lebeg a szemünk előtt: megyünk tovább, mert ahogyan korábban már öt alkalommal, úgy idén is el akarjuk juttatni a magyar nemzeti lobogót a Rózsaszín-tó partjára!” – mondta Kovács, aki 2010-ben a kamionos kategória győztese volt, ráadásul a dobogó összes fokát megjárta már az Africa Eco Race-en.

A kamionosoknál végül Tomecek nyerte a szakaszt, ráadásul nem az összesítésben vezető Kamazok valamelyike, hanem az MAN-es Elisabete Jacinto végzett a cseh mögött. A domináns tatárföldi armada tagjai közül a mentángáz-hajtású kamionnal versenyző Szergej Kuprijanov gyorsabbnak bizonyult a 4. helyen záró Anton Shibalovnál, utóbbi viszont továbbra is vezet a kategóriában: Kuprijanovot 1 óra 20 perccel, míg Tomeceket 3 és fél órával előzi meg.

Azt, hogy az Azougui és Akjoujt között futott, 366 kilométer hosszú kilencedik szakasz borzalmasan kemény volt, jól példázta a motorosoknál domináló éllovas, Pal Anders Ullevalseter, valamint a mögötte záró namíbiai Ingo Waldschmidt kommentárja is. Az újabb szakaszgyőzelmet behúzó és továbbra is vezető norvég, valamint a közel 8 perccel mögötte záró afrikai a célban egymással pacsizva jelentették ki: „A dél-amerikai Dakarokon sohasem futottunk ennyire durva és kemény szakaszt!” Tették mindezt úgy, hogy együtt összesen 14 Dakar-indulást jegyeznek, az északi ráadásul még egy 2. helyet is magáénak mondhat 2010-ből.

AFR15D10A1193

Nagy drámát hozott az autós kategóriában is a kilencedik szakasz: az idei verseny nagy felfedezettjének számító Mathieu Serradori a szerdai napot a kategória éllovasaként zárta és nem állt a rosszul a mostani menet végéhez közeledve sem, ám alig 1 kilométerrel a vége előtt a Predator buggy megállt. A pilóta és navigátora a 30 Celsius-fokos hőségben eltolta a célig a járgányt, s még így is a 3. legjobb eredménnyel zártak a Bugga One prototípussal versenyző Jean Antoine Sabatier, valamint az Oscarral versenyző orosz Anton Grigorov mögött. A dolgok jelenlegi állása szerint az autós összesítést Sabatier vezeti, aki kilenc versenynap után mindössze 3 perc 20 másodperccel vezet a 2. helyre visszacsúszó Serradori előtt. A 3. helyen álló kazah Jurij Sazonov hátránya már 2 óra 41 perc a vezető franciához képest.

 

Csütörtökön Mauritániában marad a mezőny, Akjoujt és Toueila között a tizedik szelektív szakaszon 342 kilométer vár a versenyzőkre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: